Raport Zintegrowany 2023

O raporcie

Komunikacja z interesariuszami

GRI[ ]
GRI[
  • 2-29
]

Bank Pekao przywiązuje dużą wagę do zarządzania relacjami z interesariuszami, uwzględniania ich potrzeb oraz zapewnia im równy dostęp do informacji. Dlatego też Bank prowadzi aktywną, przejrzystą i skuteczną komunikację ze wszystkimi interesariuszami Banku przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi komunikacji.

  • inwestorzy, analitycy rynku i agencje ratingowe,
  • klienci,
  • pracownicy,
  • dostawcy,
  • otoczenie społeczne,
  • media,
  • instytucje nadzoru; m.in. Komisja Nadzoru Finansowego, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Narodowy Bank Polski, Komitet Stabilności Finansowej, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych.

W wyniku dokonanej analizy to właśnie te grupy interesariuszy zostały zidentyfikowane jako szczególnie ważne, zważywszy na model biznesowy, realizację strategii oraz dalszy rozwój Banku.

„Zasady polityki informacyjnej Banku Pekao w zakresie kontaktów z inwestorami oraz analitykami rynku papierów wartościowych, mediami i klientami” regulują sposób prowadzenia komunikacji z otoczeniem zewnętrznym, a ich celem jest zapewnienie, aby komunikacja była efektywna i zapewniała powszechny i równy dostęp do informacji przy zachowaniu wysokich standardów. Zasady polityki informacyjnej Banku umieszone są na stronie internetowej*. W 2023 roku nie zmieniła się lista istotnych interesariuszy Banku.

*https://www.pekao.com.pl/relacje-inwestorskie/raporty-i-sprawozdania/odpowiedzialny-biznes.html

GRUPA INTERESARIUSZY NARZĘDZIA KOMUNIKACJI CZĘSTOTLIWOŚĆ KOMUNIKACJI ZGŁASZANE TEMATY DZIAŁANIA BANKU
Inwestorzy (akcjonariusze, obligatariusze i nabywcy innych papierów wartościowych wyemitowanych przez Bank, analitycy rynku i agencje ratingowe Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Co najmniej raz w roku
  • Realizacja strategii, budowanie wartości, zmiany organizacyjne
  • Prognozy makroekonomiczne i rynkowe
  • Dystrybucja zysków do akcjonariuszy
  • Przejrzystość działania, łatwy i szybki dostęp do informacji o Banku, stosowanie zewnętrznych regulacji i standardów rynkowych.
Konferencje Kilkanaście razy w roku
Spotkania i telekonferencje Kilkaset w roku
Komunikaty giełdowe i prasowe Na bieżąco
Raporty finansowe, zestawienia danych i prezentacje wyników Raz na kwartał
Strona internetowa Banku i internetowe kanały informacyjne Na bieżąco
Spotkania z agencjami ratingowymi Co najmniej raz w roku
Stała współpraca Departamentu Relacji Inwestorskich i Strategii ESG (inwestorzy instytucjonalni i indywidualni, analitycy finansowi i organizacje rynku kapitałowego); Na bieżąco
Raport ESG online Na bieżąco
Oddziały, bankowość internetowa i mobilna Na bieżąco
Klienci Strona internetowa Banku i internetowe kanały informacyjne Na bieżąco
  • Wysoka jakość oferowanych produktów i usług,
  • Uczciwe praktyki konsumenckie
  • Bezpieczeństwo powierzonych środków
  • Łatwość w komunikacji z Bankiem
  • Oferowanie konkurencyjnych, wysokiej jakości produktów i usług dostosowanych do potrzeb Klientów; stosowanie procedur zapewniających uczciwe i bezpieczne zarządzanie funduszami Klientów; zapewnienie wielu kanałów dostępu;
  • Tworzenie przejrzystych warunków ofert i umów. zbieranie oczekiwań  i opinii klientów;
  • Współtworzenie i przestrzeganie dobrych praktyk standardów reklamowych usług finansowych.
Platforma bankowości internetowej i mobilnej Na bieżąco
Infolinia Na bieżąco
Reklamacje Na bieżąco
Badania satysfakcji z produktów i usług oraz jakości obsługi Na bieżąco
Kampanie reklamowe i działania marketingowe Na bieżąco
Oferty produktowe, mailing Na bieżąco
Uczestnictwo w targach W zależności od możliwości
Komunikacja wewnętrzna Na bieżąco
Pracownicy Intranet, czaty, forum dyskusyjne Na bieżąco
  • Stabilność zatrudnienia i możliwość rozwoju zawodowego
  • Atrakcyjny system wynagradzania
  • Strategia banku i kluczowe cele
  • Przejrzysta struktura organizacyjna
  • Równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym
  • Słuchanie opinii pracowników (chaty, badania satysfakcji), zapewnienie pracownikom rozwoju (awanse, szkolenia), jasne, mierzalne cele do realizacji podlegające monitorowaniu, adekwatna polityka płac i benefitów, spotkania z pracownikami i bieżąca komunikacja z pracownikami, zapewnienie przyjaznego miejsca do pracy: w tym wdrożenie możliwości pracy zdalnej oraz  działania prozdrowotne i profilaktyczne.
Spotkania z udziałem Zarządu Kilka razy w roku
Wyjazdy konkursowe, olimpiady Co najmniej raz w roku
Wolontariat pracowniczy Na bieżąco
Webinaria Na bieżąco
Ocena pracownika Co najmniej raz w roku
Wewnętrzne publikacje Na bieżąco
Ankiety tematyczne, ankiety oceniające, badanie opinii pracowników Kilka razy w roku
System zgłaszania naruszeń whistleblowing Na bieżąco
Spotkania z przedstawicielami pracodawcy, negocjacje, konsultacje Co najmniej kilkanaście razy w roku
Organizacje związkowe Strona intranetowa Na bieżąco
  • Zapisy ZUZP
  • Sprawy pracownicze
  • Dialog ze wszystkimi organizacjami związków zawodowych działającymi w Banku, który oparty na poszanowaniu słusznych interesów stron
Spotkania z dostawcami, negocjacje Na bieżąco Szczegółowe informacje dotyczące partnerów społecznych znajdują się na poszczególnych stronach intranetowych.
  • Związki Zawodowe
  • Rada Pracowników
  • Społeczna Inspekcja Pracy
  • Zapewnienie stronie społecznej możliwości komunikacji z pracownikami.
Dostawcy Specjalna platforma zakupowa, Telefon, e-mail Na bieżąco
  • Przejrzyste zasady wyboru i współpracy z dostawcami
  • Stosowanie przejrzystych procedur wyboru dostawców; terminowa realizacja postanowień umowy, promowanie dobrych praktyk zakupowych.
Bieżąca współpraca i realizacja umów Na bieżąco
Działalność charytatywna i sponsoringowa, działania na rzecz klimatu Na bieżąco
Otoczenie społeczne i środowisko naturalne Wolontariat pracowniczy Na bieżąco
  • Projekty społeczne i środowiskowe
  • Redukowanie negatywnego wpływu na środowisko, edukacja ekologiczna Klientów i Pracowników
  • Możliwości pracy i rozwoju dla studentów
  • Realizacja projektów sponsoringowych i charytatywnych; wspieranie rozwoju społeczności; zachęcanie pracowników do udziału  w akcjach społecznych i środowiskowych, redukowanie negatywnego wpływu  na środowisko.
Spotkania ze studentami, praktyki studenckie Co najmniej raz w roku
Konferencje prasowe Kilkanaście razy w roku
Media Komunikaty prasowe Na bieżąco
  • Realizacja i promocja strategii banku
  • Rzetelne informowanie  o działaniach / sytuacji banku wszystkich grup interesariuszy poprzez media
  • Budowanie pozycji lidera  / eksperta sektora finansowego
  • Przejrzystość działania, łatwy i szybki dostęp do informacji o Banku.
Portale społecznościowe Na bieżąco
Wywiady, wypowiedzi eksperckie Na bieżąco
Uczestnictwo w konferencjach ekonomicznych itp. Kilkadziesiąt razy w roku
Stała współpraca Biura Komunikacji (dziennikarze, media) Na bieżąco
Raporty, korespondencja, kontrole, badania pozasprawozdawcze Na bieżąco
Regulatorzy
  • Przestrzeganie wymogów  i regulacji;
  • Wspieranie tworzenia nowych zasad na rynku, w tym dobrych praktyk.
  • Przestrzeganie wymogów, regulacji i dobrych praktyk, bieżąca współpraca z Regulatorami.

 

Wyniki wyszukiwania