W odniesieniu do negatywnych oddziaływań oraz wystąpienia ryzyka niezgodności Bank posiada i stosuje Politykę Zgodności Banku Pekao S.A. (dalej: „Polityka Zgodności”). Odpowiedzialność za zapewnianie zgodności ponoszą organy statutowe Banku, wszystkie jednostki organizacyjne Banku, jak również wszyscy pracownicy Banku, w obszarach swojego działania. Zarząd aktywnie promuje kulturę (dalej zwaną kulturą zgodności), w której każdy pracownik Banku będzie się poczuwał do odpowiedzialności za zgodność swoich działań z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Zarząd uświadamia znaczenie tego zagadnienia jednostkom organizacyjnym Banku oraz wspiera działania Departamentu Zgodności. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w stosowaniu Polityki, Zarząd podejmuje środki naprawcze lub dyscyplinujące.
W każdym wypadku dotyczącym ewentualnego zastosowania środków dyscyplinarnych, o których mowa w odrębnych przepisach wewnętrznych, Pion Zasobów Ludzkich jest jednostką organizacyjną właściwą do zastosowania tych środków.
Koordynator Zgodności w trybie kwartalnym składa raporty w zakresie jakości procesów zarządzania ryzykiem braku zgodności (samoocena), obowiązujących przepisów wewnętrznych oraz działań podjętych w celu pokrycia ryzyka braku zgodności w danej jednostce lub komórce organizacyjnej Banku. Raporty są przesyłane do Departamentu Zgodności w terminie do dziesiątego dnia pierwszego miesiąca kwartału następującego po kwartale objętym okresem sprawozdawczym, bez względu na to, czy w danym kwartale wystąpiły zdarzenia z zakresu ryzyka braku zgodności.
Zgodnie z treścią Polityki Zgodności każdy pracownik Banku, który wszedł w posiadanie informacji o możliwości wystąpienia istotnego ryzyka braku zgodności, ma obowiązek niezwłocznego przekazania takiej informacji Departamentowi Zgodności. Pracownik Banku, który powziął podejrzenie co do możliwości wystąpienia ryzyka braku zgodności w zakresie zamierzonego postępowania lub zaistniałego zdarzenia, powinien zasięgnąć opinii Departamentu Zgodności.