Bank Pekao dokłada wszelkich starań, aby przekaz reklamowy nie podważał społecznego zaufania do działalności reklamowej, nie zawierał treści lub obrazów, które obrażają powszechnie obowiązujące normy obyczajowe, nie nadużywał zaufania klienta poprzez wykorzystanie braku jego doświadczenia lub wiedzy, nie odwoływał się do uczucia strachu, nie zawierał elementów, które mogłyby prowadzić lub zachęcać do aktów przemocy i wreszcie nie aprobował dyskryminacji, w szczególności z powodu rasy, religii lub płci.
W 2021 roku Bank Pekao S.A. wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów w trudnym, naznaczonym pandemią, roku zdecydował o uruchomieniu szeregu kampanii promocyjnych, pozwalających na obniżenie kosztów ponoszonych usług bankowych, takich jak kampanie pożyczki konsolidacyjnej czy kampania bezpłatnego konta z dodatkowym pakietem ubezpieczeń Assistance. Ponadto Bank Pekao S.A., jako lider bankowej cyfryzacji, kontynuował kampanie marketingowe w internecie oraz mediach społecznościowych, wzmacniających wirtualne relacje społeczne z seniorami oraz dziećmi i młodzieżą.
W 2021 roku eksperci i klienci docenili zwłaszcza promocję wyjątkowego produktu PeoPay KIDS, będącego swoistym narzędziem do edukacji finansowej najmłodszych, za co Bank Pekao S.A. otrzymał szereg nagród, w tym wyróżnienie w IAB MIXX Awards – za launch produktowy pakietu PeoPay KIDS, strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i efektywność działania oraz TOP 5 w Multiscreen Excellence YT Works Awards za twórcze wykorzystanie kanału YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe.