Sprzedaż pożyczki gotówkowej w kanałach elektronicznych w 2021 roku osiągnęła rekordowy wynik 1,8 mld zł, wzrost o +79% w porównaniu do 2020 roku. W IV kwartale 2021 roku już 67% pożyczek gotówkowych udzieliliśmy w kanałach elektronicznych. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań oraz zwiększaniu dostępności ofert na klik dla klientów. W ramach rozwoju procesów zdalnych uruchomiliśmy nowy innowacyjny na rynku proces pożyczki konsolidacyjnej na klik, który umożliwia proste przeniesienie kredytów z innych banków całkowicie online. Wprowadziliśmy też możliwość udzielenia pożyczki na klik przez konsultanta i doradcę podczas rozmowy telefonicznej z klientem.
Od czerwca 2021 roku w procesie udzielania pożyczki gotówkowej wykorzystujemy również usługę otwartej bankowości, która przyspiesza proces i decyzję kredytową, dzięki udostępnieniu online historii rachunków prowadzonych w innych bankach.
Jesteśmy czołowym Bankiem w zakresie sprzedaży kredytów mieszkaniowych, w 2021 roku sprzedaż kredytów mieszkaniowych wyniosła ponad 10,4 mld zł (+29% r/r).
Na bieżąco dostosowywaliśmy ofertę kredytów mieszkaniowych i konsekwentnie usprawnialiśmy procesy ich udzielania, oraz obsługę posprzedażową. Do najważniejszych należy wdrożenie procesu oceny wniosków kredytów hipotecznych w całej sieci placówek oraz uruchomienie Platformy dla Partnerów, którą pilotażowo udostępniliśmy wybranym pośrednikom współpracującym z nami. Nowa Platforma wspiera użytkowników w zakresie asysty przedkontraktowej i przygotowania odpowiedniego Formularza Informacyjnego dla klienta.
Wprowadziliśmy do oferty kredyt hipoteczny z okresowo stałą stopą procentową indeksowaną także do waluty obcej oraz umożliwiliśmy klientom zmianę formuły oprocentowania ze stopy zmiennej na okresowo stałą stopę procentową (na okres 60 miesięcy). W trosce o środowisko Bank rozszerzył też ofertę kredytów mieszkaniowych promując rozwiązania ekologiczne.
W III kwartale 2021 roku, po raz czwarty zostały przeniesione wierzytelności kredytów hipotecznych do Pekao Bank Hipoteczny. Łączna liczba przeniesionych dotychczas kredytów to ponad 7,8 tys. o wartości 1,4 mld zł.
W segmencie klienta biznesowego w 2021 roku liczba udzielonych kredytów wzrosła o 46% w porównaniu do 2020 roku. Było to możliwe dzięki wdrożeniu funkcjonalności nowego workflow kredytowego, jakim jest automat decyzyjny, który pozwala całą transakcję łącznie z uruchomieniem środków zakończyć w czasie krótszym niż godzina. Decyzja kredytowa podejmowana jest w pełni automatycznie a ocena ryzyka dokonywana jest przez system wielowątkowych reguł decyzyjnych. Wniosek można złożyć zdalnie lub telefonicznie bez konieczności wizyty w oddziale.
Dzięki wachlarzowi stosowanych instrumentów gwarancyjnych ponad 90% udzielanego nowego finansowania dla klientów biznesowych objęte jest gwarancją portfelową, co istotnie ogranicza ryzyko. Automatyzacja odnowień oraz centralizacja obsługi, pozwoliła zwiększyć koncentrację sieci sprzedaży na pozyskiwaniu nowych transakcji.
Od grudnia 2021 roku klienci biznesowi, którzy za swoje towary lub usługi wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności, mogą skorzystać z produktu faktoringowego dla mikroprzedsiębiorców („Płynnościomat”). Produkt ten pozwala na otrzymywanie gotówki szybciej, po wystawieniu faktury kontrahentowi, a nie zgodnie z terminem płatności.