Raport Zintegrowany 2024

Kodeks etyki dostawców Banku Pekao S.A.

Dążymy do tego, aby nasze działania były zgodne z wyznawanymi wartościami #razem i #odpowiedzialnie. Jesteśmy otwarci na relacje z dostawcami, którzy w swojej działalności biznesowej uwzględniają kryteria ESG. Dlatego też wprowadziliśmy Kodeks etyki dostawców Banku Pekao S.A, przyjęty przez Zarząd Banku w 2023 r., który stanowi integralną część naszych procesów zakupowych.

Kodeks etyki jest ukierunkowany na dwa główne cele:

  • promowanie naszych wartości, jednocześnie precyzując oczekiwania, zasady i standardy, jakimi jako Bank kierujemy się w relacjach z naszymi partnerami;
  • określenie zasad dotyczących przestrzegania standardów i zasad, które pozwalają na prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny, transparentny i zrównoważony z uwzględnieniem kryteriów ESG, których przestrzegania oczekujemy od potencjalnych dostawców i podwykonawców.
  • posiadanie aktualnych pozwoleń, zezwoleń, zgłoszeń, deklaracji, umów i decyzji w zakresie ochrony środowiska w związku z prowadzoną działalnością;
  • terminowe wnoszenie opłat środowiskowych za korzystanie ze środowiska;
  • przestrzeganie odpowiednich wymagań związanych z raportowaniem środowiskowym;
  • dążenie do minimalizacji negatywnych skutków swojej działalności na środowisko naturalne;
  • efektywne gospodarowanie zasobami;
  • redukcja zużycia materiałów i surowców;
  • prowadzenie gospodarki odpadami zgodnie z wymogami obowiązującego prawa;
  • prowadzenie działań mających na celu in. redukcję emisji gazów cieplarnianych w organizacji i w jej łańcuchu dostaw oraz ujawnień w tym zakresie;
  • promowanie działań na rzecz ochrony środowiska.
  • brak zezwolenia na jakiekolwiek formy pracy przymusowej, pracy dzieci, dyskryminacji pracowników;
  • prawo do rozwiązania stosunku pracy w dowolnym momencie;
  • terminowa wypłata wynagrodzenia, przestrzeganie przepisów dotyczących potrąceń z wynagrodzenia;
  • przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy;
  • prawo do swobodnego zrzeszania się, negocjacji grupowych i wybierania swoich przedstawicieli zgodnie z przepisami prawa;
  • kontrola i ocena narażenia pracowników na zagrożenia dla zdrowia oraz bezpieczeństwa, w tym na szkodliwe czynniki: chemiczne, biologiczne, fizyczne i ergonomiczne;
  • zapewnianie środków ochrony osobistej, informacji na temat ryzyka wynikającego z zagrożeń BHP i przepisów przeciwpożarowych.
  • ochrona informacji prawnie chronionych;
  • terminowe regulowanie zobowiązań finansowych;
  • przeciwdziałanie korupcji;
  • przeciwdziałanie „praniu” pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i działalności przestępczej;
  • ochrona konsumenta;
  • zachowanie tajemnicy zawodowej i tajemnicy przedsiębiorstwa;
  • ochrona danych osobowych;
  • przeciwdziałanie praktykom monopolistycznym;
  • stosowanie zasad uczciwej konkurencji;
  • przeciwdziałanie konfliktowi interesów;
  • ochrona własności intelektualnej oraz dokonywania transferu technologii i know-how.

Jednocześnie należy podkreślić, że Kodeks etyki dostawców Banku Pekao S.A. jest dokumentem kierunkowym, a do weryfikacji kryteriów zrównoważonego rozwoju wykorzystujemy Formularz ESG.

Poprzez wprowadzenie określonych wymagań w Formularzu ESG i oczekiwań względem dostawców w Kodeksie etyki, zarządzamy i ograniczamy naszą ekspozycję na ryzyko klimatyczne (w tym m.in. emisje gazów cieplarnianych) w łańcuchu dostaw (Zakres 3). Zgodnie z postanowieniami Kodeksu etyki oczekujemy od dostawców przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony środowiska naturalnego oraz dążenia do ograniczenia negatywnych skutków swojej działalności na środowisko naturalne. Odpowiedzialność za zarządzanie Kodeksem etyki wynika z wewnętrznych regulacji Banku i jest przypisane do Departamentu Zakupów w obszarze Finansów; interesariusze zewnętrzni nie uczestniczą w procesach ustalania kształtu regulacji. Odpowiednie fragmenty Kodeksu etyki są udostępniane na stronie internetowej Banku.

Wyniki wyszukiwania