W 2024 r. kontynuowany był także nowy proces wytwarzania innowacji tzw. Fabryka Innowacji. Celem Fabryki Innowacji jest wytwarzanie nowych pomysłów innowacji produktowych i usługowych, zgodnych z naszą strategią. Kolejne etapy badań z klientami, zarówno jakościowe, jak i ilościowe są kluczowe do dopracowania pomysłu i wdrożenia optymalnych rozwiązań z punktu widzenia banku, klienta i środowiska.
Rozwój innowacji w działalności biznesowej

Aby maksymalizować pozytywne wpływy na naszych klientów, konsekwentnie rozwijamy innowacje w naszej działalności biznesowej, opierając się na wykorzystaniu technologii, kompetencji pracowników oraz podejściu klientocentrycznym. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa Laboratorium Innowacji Banku Pekao, które m.in. koncentruje się na rozwiązaniach wspierających transformację cyfrową Banku, wzrost poziomu digitalizacji oraz dostosowywanie usług i produktów do potrzeb klientów.
Laboratorium realizuje działania w czterech strategicznych obszarach:

W badaniach tych klienci byli zaangażowani bezpośrednio poprzez udział w wywiadach oraz ankietach badawczych. Działania te umożliwiają lepsze dopasowanie projektowanych rozwiązań do potrzeb i oczekiwań użytkowników oraz przyczyniły się do wzrostu ich satysfakcji.
Laboratorium Innowacji aktywnie współpracuje z zewnętrznymi partnerami, startupami oraz liderami rynku. Współpraca ta pozwala nam na dostęp do innowacyjnych koncepcji oraz ich weryfikację pod kątem potrzeb biznesowych.
Jesteśmy aktywnie zaangażowani w budowanie podejścia ESG. Ważnym osiągnięciem w 2024 r. było przeprowadzenie pilotażu kalkulatorów śladu węglowego dla klientów biznesowych. W pilotażu wzięło udział 32 klientów Banku, którzy skorzystali z rozwiązania oraz udzielili informacji zwrotnych o testowanych narzędziach. Pozwoliło to na podjęcie dalszych działań związanych z nawiązaniem współpracy z dostawcą kalkulatora oraz na udostępnieniem rozwiązania w naszej ofercie.