Raport Zintegrowany 2024

Procedury współpracy z własnymi zasobami pracowniczymi i przedstawicielami pracowników w kwestiach wpływów [S1-2]

Kultura organizacyjna, którą tworzymy, oparta jest na współpracy, otwartości na różnorodność oraz przestrzeganiu przyjętych przez Bank wartości. Tworząc przyjazne środowisko pracy w 2024 r. przeprowadziliśmy:

  • badanie zaangażowania i satysfakcji pracowników;
  • badanie współpracy;
  • badanie kondycji psychofizycznej;
  • inne formy efektywnego dialogu z pracownikami w celu stałej poprawy warunków pracy, komunikacji i relacji.

 

O możliwości udziału w badaniach, a następnie o wynikach tych badań, informujemy za pomocą różnych form komunikacji wewnętrznej (newslettery, komunikaty, intranet) oraz w trakcie bezpośrednich spotkań w zespołach pracowniczych, tak aby zapewnić szeroki wachlarz narzędzi dotarcia do różnych grup pracowników. Udział w badaniach jest anonimowy, co zapewnia możliwość otwartego wyrażenia swojego zdania przez pracowników. Informacja na temat wyników badań jest kaskadowana zgodnie ze strukturą organizacyjną, a także przekazywana reprezentantom strony społecznej tj. Radzie Pracowników oraz organizacjom związkowym.

Na podstawie informacji uzyskanych w badaniach dotyczących potrzeb oraz oceny środowiska pracy tworzymy dedykowane, dla całej Organizacji jak i poszczególnych zespołów, inicjatywy i projekty.

Badania potrzeb oraz oceny środowiska pracy w Banku Pekao S.A.

BADANIA W 2024 CZĘSTOTLIWOŚĆ OKRES BADANIA FREKWENCJA W 2024
Badanie kondycji psychofizycznej raz do roku 15 lipca – 15 sierpnia 34%
Badanie współpracy raz do roku 29 sierpnia – 19 września 93%
Badanie zaangażowania i satysfakcji pracowników raz do roku 22 października – 13 listopada 89%

Poziom zaangażowania pracowników Banku Pekao na tle innych organizacji na rynku polskim zawiera się w strefie wysokich wyników. Skonsolidowane wyniki ww. badań są przedstawiane Zarządowi Banku i na ich podstawie planowane są priorytetowe działania w zakresie tematów kluczowych z punktu widzenia całej organizacji. Dodatkowo, wzorem lat ubiegłych, każda z jednostek, dla której przygotowany jest indywidualny raport (zgodnie z metodyką danego badania), realizować będzie swój indywidualny plan działań wg ustalonego harmonogramu. Plany działań, podobnie jak wyniki badań, są omawiane we wszystkich obszarach i na każdym poziomie struktury organizacyjnej, rozpoczynając od Prezesa Zarządu i jego Członków aż do poziomu każdego pracownika.

Jednym z badań przeprowadzanych w Banku jest także Badanie Klimatu Zespołu. Proces realizowany jest w ramach wybranych zespołów (nie dotyczy całego środowiska pracy) i składa się z anonimowego badania ankietowego, które odnosi się do atmosfery pracy, zaangażowania pracownika, a także zawiera pytania o rekomendacje dotyczące możliwych usprawnień funkcjonowania zespołu. Badanie przeprowadzane jest z zachowaniem pełnej poufności. Zebrane odpowiedzi są podstawą opracowania i wprowadzenia działań poprawiających atmosferę pracy w obszarach wskazanych w badaniu ankietowym.

Dodatkowe badania przeprowadzane są także z udziałem osób, które z własnej inicjatywy kończą współpracę z Bankiem. Odchodzący pracownik może wypełnić kwestionariusz Exit Interview, w który wskazuje przyczyny decyzji o rozwiązaniu umowy. Zebrane informacje podlegają analizie i wypracowywaniu działań wspierających retencję pracowników.

W 2024 r. zorganizowaliśmy po raz drugi Światowy Dzień Wartości – całodzienne wydarzenie, w trakcie którego podczas warsztatów oraz sesji inspiracyjnych pracownicy wzmacniali integralność z wartościami Banku. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 300 pracowników Banku (przedstawiciele wielu obszarów, z czego ponad połowę stanowili pracownicy sieci sprzedaży).

>300
uczestników Światowego Dnia Wartości

Wyniki wyszukiwania