W 2022 roku wzrosła aktywność i liczebność społeczności bankowych innowatorów skupiona wokół wewnętrznej platformy crowdsourcingowej IdeaCrowd. Na wdrożonej przez Laboratorium Innowacji platformie intranetowej od maja 2021 roku zebrano łącznie 5 520 pomysłów i zgłoszeń, w tym rozwijających projekty i wspierających innowacyjne inicjatywy. W 2022 roku pracownicy wzięli udział w 10 wyzwaniach, w których zgłosili 1 836 pomysłów. Społeczność IdeaCrowd powiększyła się o 965 pracowników – tym samym ranking aktywnych innowatorów liczył 3 863 osoby z różnych jednostek Banku. Zaangażowanie widać zarówno wśród pracowników sieci sprzedaży, jak i jednostek wspierających.
Kontynuowano też proces wdrażania trendów w organizacji. W jego ramach pomysły i rozwiązania są inspirowane trendami i oparte na myśleniu o tym, jak będzie kształtować się przyszłość bankowości. W Laboratorium Innowacji działa zespół, który zajmuje się badaniem trendów oraz sygnałów zmian. Trendy, sygnały zmian i inspiracje wykorzystywane są w procesach generowania rozwiązań jak i diagnozowania i określania wyzwań stojących przed Bankiem w konkretnych obszarach biznesowych. Celem projektu jest budowanie przewagi konkurencyjnej w obszarach, które w sektorze finansowym są nieoczywiste, m.in. poprzez tworzenie nowych modeli biznesowych czy segmentów klientów, także w sektorze ESG.