Kultura organizacyjna Banku Pekao wywodzi się z ponad 90-letniej tradycji kształtowania silnych relacji między pracownikami, pracowników z klientami oraz Banku z lokalnymi społecznościami. Bank postrzegany jest na rynku jako odpowiedzialny partner i wiarygodna instytucja finansowa. Kulturę organizacyjną Banku kształtują wartości określone słowami #prosto, #razem, #odważnie i #odpowiedzialnie, które wyznaczają standardy postępowania pracowników Banku, jednocześnie budując zaangażowanie wokół wspólnych celów w codziennej działalności.
Zaangażowanie
Misja, wartości i kultura korporacyjna
Bank Pekao, przyjmując Strategię biznesową na lata 2021-2024, na nowo sformułował swoją misję, która brzmi: „Prosty i bezpieczny świat bankowości”. Bank chce tym samym wyznaczać standardy na rynku, będąc jednocześnie odpowiedzialnym partnerem w codziennym życiu milionów Polaków. Swoją działalność rozumie jako pozytywne wpływanie na rozwój gospodarki, budowanie silnych relacji z przedsiębiorcami i zapewnianie bezpieczeństwa klientom. Wizja Banku ujęta w haśle „Bądźmy razem najlepsi” to aspiracja do bycia liderem na polskim rynku bankowym, czyli najszybciej rozwijającym się, nowoczesnym bankiem z ofertą wykraczającą poza tradycyjne usługi. Bank Pekao chce wzmacniać siłę rodzimych marek, a także być inspirującym miejscem pracy.
W 2022 roku wdrożono inicjatywy mające na celu lepsze zrozumienie wartości i promocję stylu pracy opartego na przyjętych wartościach – tak by stały się obowiązującą normą. Pracownikom udostępniono szkolenie e-learningowe „Nasze wartości”, którego celem jest przybliżenie zdefiniowanych wartości w ujęciu praktycznym, na przykładzie sytuacji, które mogą zdarzyć się podczas wykonywania codziennych obowiązków.
Wartości stały się także integralną częścią Kodeksu Postępowania Grupy Pekao oraz zostały ujęte w Standardach Obsługi Klienta. Odbyła się także kolejna edycja konkursu „Gwiazdy Współpracy”, mającego na celu promowanie postaw otwartych na współpracę, oraz przeprowadzono kolejne warsztaty „Razem róbmy to prosto” poświęcone uproszczeniom procesów biznesowych. Ponadto pracownicy mieli okazję współtworzyć wydanie bankowego magazynu „INNaczej”, którego tematem przewodnim były wartości w innowacjach.
Celem Banku jest wyznaczenie ram kultury korporacyjnej, która będzie skupiała się na relacjach międzyludzkich, zrozumieniu i sprzyjała zaangażowaniu. Z tego względu w 2022 roku, w ramach idei „Razem tworzymy angażującą kulturę” w Banku rozpoczęła się strategiczna inicjatywa mająca na celu poznanie opinii pracowników na temat środowiska pracy oraz monitoring poziomu ich zaangażowania.