- Czy działam zgodnie z prawem?
- Czy postępuję etycznie i uczciwie?
- Czy moje działanie może narazić moją organizację lub Grupę Pekao na ryzyko utraty reputacji?
- Czy moje działanie podważy zaufanie klientów lub interesariuszy do mojej organizacji?
Ład korporacyjny
Kultura zgodności
-
2-26
Zapewnienie zgodności jest integralnym elementem prowadzenia działalności biznesowej Banku, jest zakorzenione w wartościach określonych w Karcie Zasad, Kodeksie postępowania i przyjętym Kodeksie Etyki Bankowej oraz stanowi podstawę kultury zgodności.
W Kodeksie Postępowania zostały poruszone najważniejsze zagadnienia, na które wszyscy pracownicy Banku zwracają uwagę w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Zasady w nim zawarte powinny stanowić wyznacznik w procesie podejmowania decyzji. Kodeks daje wskazówki, jak postępować w przypadku wielu sytuacji, z którymi spotykają się pracownicy na co dzień, ale nie zawiera rozwiązania dla każdej okoliczności.
Jeśli odpowiedź na te pytania jest niepewna, Kodeks postępowania instruuje każdego z pracowników, by zwrócił się do swoich przełożonych lub do komórki ds. zgodności. Wniosek o opinię co do zgodności jest dostępny na stronie intranetowej.
Ponadto, niezależnie od realizacji cyklicznego obowiązku raportowego w zakresie realizacji postanowień Polityki zgłaszania naruszeń, w 2022 przekazano do najwyższych organów 24 sprawy.