Raport Zintegrowany 2024

Łańcuch wartości

Działalność Banku Pekao kwalifikowana jest w obszarze jednego sektora: Bankowość w makrosektorze: instytucje finansowe. Na tej podstawie, w narzędziu dedykowanym mapowaniu łańcucha wartości, dokonaliśmy analizy następujących elementów:

  • element łańcucha wartości;
  • typ elementu łańcucha;
  • wskazanie 3 głównych podmiotów lub kategorii dla każdego z elementu;
  • realizujący element;
  • położenie geograficzne głównych podmiotów;
  • wskazanie tematów ESG istotnych dla danego elementu łańcucha wartości.

Następnie, w oparciu o analizę ekspercką, został przygotowany łańcuch wartości Grupy, z uwzględnieniem poziomu złożoności procesów wewnętrznych, wymagań regulacyjnych i technologicznych, mnogości usług i segmentów klienckich.

Łańcuch wartości Grupy Kapitałowej Pekao S.A.

Zgodnie z otrzymanymi wynikami nasz łańcuch wartości składa się z:

UPSTREAM łańcucha wartości obejmuje kluczowe elementy infrastruktury finansowej, takie jak:

  • systemy płatności, domy rozliczeniowe i systemy depozytów;
  • współpracę z międzynarodowymi sieciami kart płatniczych (Visa, Mastercard), dostawcami technologii i infrastruktury oraz usług. komunalnych, a także firmami.

W ramach Upstream zapewniamy ciągłość operacji, niezawodność i dostępność świadczonych usług oraz nowoczesne rozwiązania przyjazne użytkownikom.

ORGANIZACJA (DZIAŁALNOŚĆ PODMIOTU W SEKTORZE) to system usług bankowych, który obejmuje:

  • bankowość detaliczną;
  • obsługę przedsiębiorstw;
  • bankowość korporacyjną;
  • rynki kapitałowe;
  • bankowość inwestycyjną.

Działania podejmowane na tym poziomie opieramy na silnych fundamentach w postaci zarządzania ryzykiem, finansami, zasobami ludzkimi oraz strategią. W ramach ORGANIZACJI dążymy do zapewnienia stałego rozwoju zarówno technologii i operacji jak również kompetencji pracowników oraz budowania kultury organizacyjnej.

DOWNSTREAM łańcucha wartości jest zorientowany na obsługę różnorodnych grup klientów:

  • Indywidualni klienci korzystają z usług bankowości osobistej, kredytów i kont oszczędnościowych;
  • Klienci sektora publicznego, w tym rządy i samorządy, mogą liczyć na wsparcie w zarządzaniu finansami publicznymi i organizacji emisji obligacji;
  • Klienci korporacyjni i przedsiębiorstwa mają dostęp in.: do kredytów komercyjnych, usług skarbowych czy obsługi transakcji.

DOWNSTREAM obejmuje także kontrahentów finansowych, w tym inne banki, instytucje ponadnarodowe. Działania podejmowane w tej części łańcucha są wspierane przez zaawansowane platformy cyfrowe, profesjonalną sieć dystrybucji i kanały marketingowe.

Nowa strategia biznesowa i ESG

Zmiany w zakresie otoczenia regulacyjnego dotyczące zrównoważonego rozwoju, realizacja rekomendacji instytucji nadzorczych, obserwacja praktyk rynkowych, a także rosnące oczekiwania interesariuszy (w tym inwestorów oraz klientów) wymagają od nas systematycznego zwiększania zaangażowania w kwestie ESG, w tym m.in. dostosowania procedur wewnętrznych oraz uwzględnienia kwestii ESG w procesach produktowych, kredytowych i inwestycyjnych. Włączenie tych tematów jako integralnej części działań i celów strategicznych na kolejne lata będzie istotną częścią prac nad nową strategią biznesową i ESG Banku Pekao, która zostanie opublikowana w 2025 r. Nowa strategia będzie odzwierciedleniem aspiracji dotyczących rozwoju Banku z uwzględnieniem aktualnej pozycji wynikającej z Analizy Bazowej, scenariusza makroekonomicznego i scenariusza sektora bankowego. W prace angażowane są różne jednostki Banku, w tym Zarząd. Etapy formułowania Strategii zakładają ocenę przedstawionych założeń przez Zarząd Banku i Radę Nadzorczą, a następnie zatwierdzenie przez te organy. Naszym celem jestem przygotowanie aspiracyjnej strategii, która będzie sprzyjać bardzo dobrym relacjom ze wszystkimi stronami.

Wyniki wyszukiwania