Szanujemy Twoją prywatność

Szanowny Użytkowniku 

W Serwisie www.pekao.com.pl  korzystamy z plików cookies, które mogą zawierać dane osobowe. Dzięki informacjom zawartym w plikach cookies wiemy, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszego Serwisu. Pozwala to nam m.in.  zapewnić bezpieczeństwo oraz poprawne działanie Serwisu, obsługiwać żądania Użytkowników, dostosowywać działanie Serwisu do preferencji Użytkowników, mierzyć skuteczność reklam, czy dostarczać reklamy dostosowane do zainteresowań Użytkowników.

Klikając w przycisk Ustawienia cookies każdy Użytkownik naszej witryny może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych odrębnie dla każdego z celów przewarzania. Po kliknięciu w poszczególne pola, uzyskasz szczegółowe informacje na temat danego rodzaju przetwarzania, celu przetwarzania oraz stosowanych technologii.

Szanujemy również prawo każdego Użytkownika do decydowania, czy w jego urządzeniach końcowych mogą być instalowane i następnie przechowywane pliki cookies w ogólności, niezależnie od tego czy znajdują się w nich dane osobowe czy nie. Wyrażenie zgody na przechowywanie takich informacji lub uzyskiwanie do nich dostępu w urządzeniu Użytkownika dokonuje się za pomocą ustawień przeglądarki. Chcemy wyraźnie podkreślić, że przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nigdy nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu Użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Więcej informacji na temat samych plików podstaw prawnych przetwarzania oraz sposobu w jaki z nich korzystamy, sposobów zmian ustawień przeglądarki, a także informacje o naszych Partnerach znajdziesz w Zasadach Cookies.

Integrated Report 2024

Value Chain

Bank Pekao’s operations fall within a single sector: Banking, as part of the broader financial institutions macro-sector. Based on this classification, we have conducted a value chain mapping analysis, considering the following elements:

  • Value chain element
  • Type of value chain element
  • Implementing element
  • Identification of three key entities or categories for each element
  • Geographical location of key entities
  • Identification of ESG topics relevant to each value chain element.

Subsequently, based on expert analysis, we developed the Group’s value chain, taking into account the complexity of internal processes, regulatory and technological requirements, the diversity of services, and customer segments.

Pekao S.A. Capital Group’s Value Chain.

According to the obtained results, our value chain consists of:

UPSTREAM of the value chain, which includes key elements of financial infrastructure, such as:

  • payment systems, clearing houses, and deposit systems;
  • cooperation with international payment card networks (Visa, Mastercard), technology and infrastructure providers, utility service providers, as well as telecommunications companies.

Within Upstream, we ensure operational continuity, reliability, and availability of provided services, as well as modern, user-friendly solutions.

ORGANISATION (ENTITY’S OPERATIONS IN THE SECTOR) constitutes the banking service system, which includes:

  • retail banking;
  • business banking;
  • corporate banking;
  • capital markets; and
  • investment banking.

Our activities at this level are based on strong foundations, such as risk management, finance, human resources, and strategy. Within ORGANISATION, we strive to ensure continuous development of technology and operations, as well as employee competencies and the building of organisational culture.

DOWNSTREAM of the value chain is focused on serving various customer groups:

  • Individual customers benefit from personal banking services, loans, and savings accounts;
  • Public sector customers, including governments and local authorities, receive support in public finance management and bond issuance;
  • Corporate customers and businesses have access to commercial loans, treasury services, and transaction handling, among others.

DOWNSTREAM also includes financial counterparties, such as other banks and supranational institutions. Activities within this segment are supported by advanced digital platforms, a professional distribution network, and marketing channels.

New Business and ESG Strategy

Changes in the regulatory environment regarding sustainability, implementation of supervisory institutions’ recommendations, observation of market practices, and growing stakeholder expectations (including investors and customers) require us to systematically increase our engagement in ESG matters. This includes adjusting internal procedures and incorporating ESG considerations into product, credit, and investment processes. Integrating these topics as an essential part of strategic actions and objectives for the coming years will be a crucial component of the new Business and ESG Strategy of Bank Pekao, which will be published in 2025. The new strategy will reflect the Bank’s development aspirations, considering the current position based on the Baseline Analysis, macroeconomic scenario, and banking sector scenario. Various Bank units, including the Management Board, are involved in the work. The strategy formulation stages include the assessment of the proposed assumptions by the Bank’s Management Board and the Supervisory Board, followed by approval from these bodies. Our goal is to prepare an aspirational strategy that will foster excellent relationships with all stakeholders.

Search results