Szanujemy Twoją prywatność

Szanowny Użytkowniku 

W Serwisie www.pekao.com.pl  korzystamy z plików cookies, które mogą zawierać dane osobowe. Dzięki informacjom zawartym w plikach cookies wiemy, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszego Serwisu. Pozwala to nam m.in.  zapewnić bezpieczeństwo oraz poprawne działanie Serwisu, obsługiwać żądania Użytkowników, dostosowywać działanie Serwisu do preferencji Użytkowników, mierzyć skuteczność reklam, czy dostarczać reklamy dostosowane do zainteresowań Użytkowników.

Klikając w przycisk Ustawienia cookies każdy Użytkownik naszej witryny może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych odrębnie dla każdego z celów przewarzania. Po kliknięciu w poszczególne pola, uzyskasz szczegółowe informacje na temat danego rodzaju przetwarzania, celu przetwarzania oraz stosowanych technologii.

Szanujemy również prawo każdego Użytkownika do decydowania, czy w jego urządzeniach końcowych mogą być instalowane i następnie przechowywane pliki cookies w ogólności, niezależnie od tego czy znajdują się w nich dane osobowe czy nie. Wyrażenie zgody na przechowywanie takich informacji lub uzyskiwanie do nich dostępu w urządzeniu Użytkownika dokonuje się za pomocą ustawień przeglądarki. Chcemy wyraźnie podkreślić, że przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nigdy nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu Użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Więcej informacji na temat samych plików podstaw prawnych przetwarzania oraz sposobu w jaki z nich korzystamy, sposobów zmian ustawień przeglądarki, a także informacje o naszych Partnerach znajdziesz w Zasadach Cookies.

Integrated Report 2024

Non-Discrimination

Any form of discrimination, harassment, or lack of respect is strictly unacceptable and not tolerated – whether within the Bank or across other entities of Pekao Group. The Code of Conduct explicitly outlines examples of prohibited behaviours, including those related to, among other things, discrimination against the elderly and individuals with disabilities.

We strive to ensure that our communication is inclusive, accessible, and easy to understand, regardless of age, experience, or other factors. Special attention is given to senior customers, who can find guidance on how to start using online banking on our website at www.pekao.com.pl/strefaseniora. For younger users, we offer age-appropriate banking products, including the PeoPay Kids app for teenagers, which features a parental control panel to help them learn financial management in a safe environment. We also promote positive financial habits, such as saving, through the “piggy bank” function and an educational game within the PeoPay app. Additionally, we have published a proprietary report on financial education for children aged 6–13.

We adhere to the right to information as outlined in the General Data Protection Regulation (GDPR), ensuring transparency regarding the principles, purposes, and methods of data processing. The Bank implements tailored information clauses directed at specific customer groups. The Data Protection Officer (DPO) pays particular attention to clauses aimed at children, recognising their unique needs and vulnerabilities. Any procedure related to selling products to children (e.g., “piggy bank” products) requires providing them with clear, age-appropriate information. Additionally, broad marketing consents must be confirmed by legal guardians on behalf of minors. The DPO reviews all initiatives involving the use of personal data, with special consideration given to minors and individuals with disabilities.

Our goal is to ensure that all customers have equal access to our products and services. To this end, in September 2024, we launched the Pekao Without Barriers programme, aimed at aligning the Bank with the requirements of the Act of 26 April 2024 on Ensuring Accessibility of Certain Products and Services by Economic Operators, which will come into force on 28 June 2025.

The programme focuses on:

  • Delivering the highest standard of service, regardless of the customer’s point of contact with the Bank, while addressing specific needs;
  • Reducing barriers to accessing banking services;
  • Enhancing the availability of our services;
  • Raising awareness and educating employees on accessibility to better serve individuals with specific needs.

This initiative supports individuals who, due to personal circumstances or external factors, require additional efforts or special accommodations to overcome barriers and participate equally in various aspects of life. It includes individuals with disabilities, elderly customers, pregnant women, and those travelling with young children.

When designing our branches, we ensure full compliance with the technical requirements outlined in applicable regulations. Key accessibility standards include:

  • Fully equipped accessible restrooms with emergency call systems;
  • Unrestricted access to all areas, eliminating single steps or other obstacles;
  • Doorways and corridors meeting the required width specifications;
  • Step-free access to branches; where stairs are present at the entrance, we provide ramps, lifts, or other assistive mechanisms.

In 2024, we modernised 12 branches to enhance accessibility for individuals with disabilities. Each new branch is equipped with two ATMs featuring cash deposit functions, and in larger branches, we have introduced dedicated kids’ zones, coffee corners, and community engagement areas.

We uphold the highest market standards and legal requirements in ensuring human rights are respected. At Pekao Group, all human rights-related concerns are thoroughly reviewed and addressed in accordance with established procedures. However, due to the nature of human rights incidents, we do not quantify or assess their materiality.

Search results