Szanujemy Twoją prywatność

Szanowny Użytkowniku 

W Serwisie www.pekao.com.pl  korzystamy z plików cookies, które mogą zawierać dane osobowe. Dzięki informacjom zawartym w plikach cookies wiemy, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszego Serwisu. Pozwala to nam m.in.  zapewnić bezpieczeństwo oraz poprawne działanie Serwisu, obsługiwać żądania Użytkowników, dostosowywać działanie Serwisu do preferencji Użytkowników, mierzyć skuteczność reklam, czy dostarczać reklamy dostosowane do zainteresowań Użytkowników.

Klikając w przycisk Ustawienia cookies każdy Użytkownik naszej witryny może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych odrębnie dla każdego z celów przewarzania. Po kliknięciu w poszczególne pola, uzyskasz szczegółowe informacje na temat danego rodzaju przetwarzania, celu przetwarzania oraz stosowanych technologii.

Szanujemy również prawo każdego Użytkownika do decydowania, czy w jego urządzeniach końcowych mogą być instalowane i następnie przechowywane pliki cookies w ogólności, niezależnie od tego czy znajdują się w nich dane osobowe czy nie. Wyrażenie zgody na przechowywanie takich informacji lub uzyskiwanie do nich dostępu w urządzeniu Użytkownika dokonuje się za pomocą ustawień przeglądarki. Chcemy wyraźnie podkreślić, że przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nigdy nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu Użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Więcej informacji na temat samych plików podstaw prawnych przetwarzania oraz sposobu w jaki z nich korzystamy, sposobów zmian ustawień przeglądarki, a także informacje o naszych Partnerach znajdziesz w Zasadach Cookies.

Integrated Report 2024

Marketing Communication and Responsible Marketing Practices

Responsible promotion is based on accurate and transparent knowledge of our products, including any potential risks arising from changing macroeconomic conditions or regulatory developments. The marketing and advertising activities conducted within Pekao Group comply with applicable legal regulations, supervisory guidelines, financial market integrity standards, and ethical business practices, while respecting customers’ preferences regarding such activities.

A key regulation in this area is the Rules for Creating Marketing Communications at Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna (hereinafter: the Rules for Creating Marketing Communications), which govern the Bank’s marketing communications and outline the overarching principles, including: compliance of all marketing activities with applicable laws, adherence to the Bank’s internal guidelines and industry organisation recommendations, and alignment with the Bank’s core values.

Our marketing communication is designed for all consumer groups and end-users, and any form of discrimination – especially on the basis of race, religion, or gender – is prohibited. The Rules for Creating Marketing Communications explicitly state that marketing communications must not imply that the Bank’s products or services are entirely risk-free or that the level of risk is lower than it actually is.

As a credible and transparent institution, we are committed to fair disclosure of the terms of our services. We specify the mandatory information to be included in marketing materials and refrain from actively marketing to customers over the age of 69, recognising their need for special consideration. To ensure the accuracy of our messaging, all advertisements and promotional content undergo consultation with the Compliance Department, which assesses the risk of non-compliance.

For investment products, in accordance with the Rules for Creating Marketing Communications, any information disseminated by the Bank – including advertising or promotional materials – must be presented accurately and explicitly state the risks associated with investments, including the potential loss of capital. Risk disclosures must be displayed using a font size at least equal to that used for highlighting potential benefits, with a layout that ensures visibility. Furthermore, marketing materials are distributed only to customers who, based on their responses to the MiFID questionnaire, fall within the target group for  a given investment product, thereby minimising the risk of offering unsuitable products.

Search results