Interesy i opinie zainteresowanych stron [SBM-2]

Przywiązujemy dużą wagę do zarządzania relacjami z interesariuszami, uwzględniania ich potrzeb oraz zapewnia im równego dostępu do informacji. Sposób prowadzenia komunikacji z otoczeniem zewnętrznym regulują m.in. Zasady polityki informacyjnej Banku Pekao w zakresie kontaktów z inwestorami oraz analitykami rynku papierów wartościowych, mediami i klientami dostępne na stronie internetowej (Zasady polityki informacyjnej Banku).
Grono kluczowych interesariuszy Grupy zostało ustalone w toku badania istotności przeprowadzonego w 2024 r. Na podstawie wyników klasyfikacji sektorowej przygotowane zostało narzędzie do mapowania łańcucha wartości dla Grupy Pekao obejmujące działania w sektorze instytucje kredytowe. W rezultacie zdefiniowaliśmy listę interesariuszy, która następnie – w ramach tworzenia mapy interesariuszy Grupy Pekao S.A. – została oceniona wewnątrz Grupy przez osiemnaście jednostek biznesowych. Otrzymane dane zintegrowaliśmy i przeanalizowaliśmy w celu wyłonienia kluczowych grup interesariuszy. Zwizualizowane wyniki w postaci mapy interesariuszy prezentujemy poniżej.
Mapa interesariuszy Grupy Kapitałowej Pekao S.A.
W oparciu o wytyczne Europejskiej Dyrektywy w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD) w ramach zdefiniowanego procesu analizy podwójnej istotności przeprowadzono dialog z Interesariuszami, w celu uzyskania wglądu od interesariuszy Grupy Pekao w to, jak postrzegają wpływ Grupy na różne podtematy ESRS w ramach ESG. Dialog przeprowadzono w formie ankiety, która umożliwiła również uczestnikom zgłaszanie wszelkich dodatkowych obaw i tematów w pytaniach otwartych.
Ankieta zawierała łącznie 42 pytania: ogólne (1), środowiskowe (18), społeczne (14) i dotyczące ładu korporacyjnego (5) oraz pytanie otwarte.
Respondenci zostali podzieleni na 2 kategorie:
Interesariuszy Wewnętrznych w tym Pracowników i Spółki Zależne (78%),
Interesariuszy Zewnętrznych (22%).
W ankiecie nie brały udziału osoby niebędące pracownikami, stanowiące własne zasoby pracownicze.
Uczestnicy zostali poproszeni o zidentyfikowanie i określenie wpływów dotyczących obszarów ESG oraz o ocenę, czy są one pozytywne lub negatywne. Średnio interesariusze zidentyfikowali najsilniejszy pozytywny wpływ w obszarze społecznym i najsilniejszy negatywny wpływ w obszarze ładu korporacyjnego. Wyniki opinii zainteresowanych stron zostały przedstawione w formie zagregowanej w ramach podsumowania analizy podwójnej istotności Komitetowi Sterującemu projektu oraz Radzie ds. ESG.
W relacjach z kluczowymi interesariuszami Grupy (wskazanych powyżej), Bank konsekwentnie prowadzi otwartą komunikację oraz podejmuje działania, które mają na celu osiągniecie pozytywnego wpływu, jednocześnie dążąc do minimalizacji negatywnych oddziaływań, jakie Grupa może wywierać na te podmioty.