Bezpieczeństwo osobiste i finansowe

Bezpieczeństwo naszych klientów to jeden z kluczowych elementów, o jakie dbamy w naszej działalności. Zarządzamy środkami oraz danymi osobowymi naszych klientów, co sprawia, że jesteśmy odpowiedzialni za ochronę i zapewnienie bezpieczeństwa ich interesów.
Troskę o bezpieczeństwo osobiste klientów rozumiemy jako dwa kluczowe obszary:
- Zwiększanie bezpieczeństwa finansowego, które realizujemy poprzez szereg działań mających na celu ochronę danych osobowych i środków finansowych klientów.
- Przeciwdziałanie niewłaściwemu korzystaniu z produktów oferowanych przez Bank, które realizujemy za pomocą różnych mechanizmów, opisanych w niniejszym Zgodnie z Kodeksem Postępowania rozwiązania, które proponujemy naszym klientom są zgodne z wymogami dotyczącymi ochrony konsumenta.
Dla zwiększenia bezpieczeństwa klientów i ograniczania liczby nieautoryzowanych transakcji* Bank w 2024 r. wdrożył szereg rozwiązań technologicznych, systemowych i organizacyjnych, w szczególności:
- przeprowadzone były kampanie edukacyjne informujące klientów o zagrożeniach, metodach oszustw i sposobach ich unikania,
- wdrożono nowe funkcjonalności monitorowania transakcji w systemach i modułach antyfraudowych,
- zaimplementowano wiele zmian w systemach transakcyjnych in. dotyczące możliwości natychmiastowego zablokowania kart i dostępu do bankowości elektronicznej w przypadku podejrzenia oszustwa oraz dodatkowego zabezpieczenia – logowania dwuskładnikowego z użyciem aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego,
- zwiększono zasoby ludzkie do obsługi alertów w systemach antyfraudowych.
Obserwując kierunek zmian w sektorze bankowym, z końcem 2024 r. dostosowaliśmy regulacje wewnętrzne do stanowiska Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie transakcji nieautoryzowanych z dnia 16 listopada 2022 r.
*Nieautoryzowana transakcja to transakcja płatnicza, na którą płatnik nie wyraził zgody w sposób przewidziany w umowie pomiędzy płatnikiem a dostawcą usług płatniczych. Polega ona np. na tym, że osoba trzecia (oszust) uzyskał dostęp do danych uwierzytelniających i dokonał transakcji, posługując się nimi. Choć uwierzytelnienie przebiegło prawidłowo z uwagi na brak elementu zgody klienta na wykonanie transakcji, tj. udział osób trzecich (oszustwa) w realizacji transakcji – transakcję taką uznaje się za nieautoryzowaną.