Raport Zintegrowany 2024

Badania marketingowe i badania satysfakcji

Regularnie podejmujemy inicjatywy badawcze mające na celu poznanie potrzeb klientów oraz opinii na temat proponowanych lub istniejących rozwiązań (produktów i usług bankowych), aby naszą ofertę usprawniać i dostosowywać do oczekiwań. Badania mogą być realizowane na różnych etapach kontaktu z klientem: może to być krok inicjujący proces, wdrożenie nowych działań czy weryfikacja stawianych hipotez. Nasze badania dotyczą:

  • istniejących w portfolio produktów i usług bankowych, jak i produktów planowanych (konceptów);
  • komunikacji offline i online, w tym pre-testów i post testów komunikatów mierzących poziom dotarcia czy zrozumienia przekazu;
  • poziomu satysfakcji klientów, mierząc je za pomocą narzędzia oceny lojalności.

Pozyskiwanie opinii konsumentów odbywa się w systemie ciągłym, w odpowiedzi na bieżące potrzeby biznesowe i marketingowe. Wykorzystujemy zarówno metody badań jakościowych, jak i ilościowych, za pośrednictwem narzędzi online i offline. Projekty są realizowane przy wsparciu upoważnionych do tego, na podstawie umów, przedstawicieli renomowanych firm badawczych działających w Polsce.

Prowadzimy wewnętrzną edukację pracowników w zakresie najnowszych badań rynkowych odnoszących się do młodych, starszych czy innych potencjalnie narażonych na wykluczenie grup (na przykład kobiet), która odbywa się poprzez prelekcje i wystąpienia organizowane przez Departament Marketingu z ekspertami, przedstawicielami firm badawczych oraz uczelni wyższych.

Na podstawie regularnych badań pozycji marki Pekao na tle konkurencji wiemy, że Bank Pekao jest jedną z kilku najbardziej znanych marek bankowych w Polsce wśród klientów indywidualnych w wieku 18-64 lata, osiągając w 3Q2024 2. miejsce (12%) w badaniu świadomości marki Top of mind.

W segmencie Klientów młodych plasujemy się w czołówce znanych banków na miejscu 3. z wynikiem 13% (TOM). W segmencie MŚP zajmujemy 2. pozycję w znajomości TOM (15%).

Przeprowadzamy także badania dedykowane konkretnym grupom klientów. W 2024 roku Departament Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych kontynuował badania Ocena oferty dla klientów Premium, którego celem było poznanie opinii klientów segmentu Premium jako kierunkowskazu do rozwoju naszej oferty. Badanie zostało przeprowadzone w zakresie:

  • oferty konta z kartą;
  • oferty oszczędnościowej;
  • karty kredytowej;
  • programów lojalnościowych;
  • pożyczek;
  • preferowanych kanałów kontaktu;
  • modelu obsługi.

Wyniki wyszukiwania