Raport Zintegrowany 2024

Komunikacja marketingowa i odpowiedzialne praktyki marketingowe

Odpowiedzialna promocja jest oparta na rzetelnej i transparentnej wiedzy o naszych produktach, w tym także ewentualnych ryzykach wynikających ze zmieniających się warunków makroekonomicznych czy działalności regulatorów. Działania marketingowe i reklamowe prowadzone w Grupie Pekao uwzględniają przepisy powszechnie obowiązującego prawa i wytyczne organów nadzoru, zasady uczciwego obrotu rynku finansowego, dobre obyczaje oraz prowadzone są z poszanowaniem woli klienta dotyczącej tych działań.

Kluczową regulacją w tym zakresie są Zasady tworzenia komunikacji marketingowej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna (dalej „Zasady tworzenia komunikacji marketingowej”), które określają komunikacyjną działalność marketingową Banku, opisując nadrzędne zasady m.in. zgodność wszelkich działań marketingowych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi wewnętrznymi Banku, zaleceniami organizacji branżowych, których jesteśmy członkiem oraz wartościami.

Nasza komunikacja marketingowa skierowana jest do wszystkich grup konsumentów i użytkowników końcowych, a jakiekolwiek przejawy dyskryminacji, szczególnie ze względu na rasę, religię lub płeć, są niedopuszczalne. Zasady tworzenia komunikacji marketingowej jednoznacznie wskazują, że komunikacja marketingowa nie może sugerować, iż produkty lub usługi oferowane przez Bank są całkowicie pozbawione ryzyka lub że poziom ryzyka jest niższy niż w rzeczywistości.

Jako wiarygodna i transparentna instytucja zobowiązujemy się do uczciwego informowania o warunkach oferowanych usług i precyzyjnie określamy informacje, które muszą znaleźć się w materiałach marketingowych oraz nie prowadzimy aktywnych działań marketingowych pośród klientów powyżej 69 roku życia, uznając ich za grupę, która powinna być szczególnie traktowana.

Dla zagwarantowania poprawności przekazu wszystkie reklamy i przekazy reklamowe podlegają konsultacji z Departamentem Zgodności w celu oceny ryzyka braku zgodności.

W zakresie produktów inwestycyjnych zgodnie z Zasadami tworzenia komunikacji marketingowej, wszelkie informacje kierowane przez Bank do Klientów, w tym informacje upowszechniane w celu reklamy lub promocji, maja być prezentowane w sposób rzetelny i wyraźnie informujący o ryzyku wiążącym się z inwestycją i o możliwości utraty części zainwestowanych środków.

Informacja o ryzykach jest prezentowana przy użyciu czcionki o rozmiarze co najmniej równym wielkości czcionki wykorzystywanej w celu informowania o ewentualnych korzyściach danego produktu, dodatkowo stosowany jest układ zapewniający ich widoczność.

Wspomniane materiały są kierowane wyłącznie do klientów, którzy na podstawie wypełnionego przez nich kwestionariusza MIFID, znajdują się w grupie docelowej danego produktu inwestycyjnego, celem minimalizacji ryzyka przedstawienia produktu nieadekwatnego do wiedzy i oczekiwań klienta.

Wyniki wyszukiwania