Raport Zintegrowany 2024

Procesy naprawy skutków negatywnych wpływów i kanały zgłaszania wątpliwości przez własne zasoby [S1-3]

Szanujemy prawa pracowników w zakresie wolności zrzeszania się oraz prawa do informacji i konsultacji. W Banku działa dziewięć organizacji związkowych, w których zrzeszonych jest 53,8% pracowników (wg stanu na 31 grudnia 2024 r.). Na mocy przepisów prawa pracy organizacje związkowe w zakresie prowadzonych negocjacji i rokowań z Bankiem dotyczących uzgadniania wewnątrzzakładowego prawa pracy, reprezentują wszystkich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę. W sprawach indywidualnych wynikających ze stosunku pracy organizacje związkowe reprezentują swoich członków lub pracowników, którzy zwrócili się do nich z wnioskiem o ich reprezentowanie wobec pracodawcy.

53,8
%
pracowników zrzeszonych w organizacjach związkowych

Organizacje związków zawodowych mają możliwość umieszczania na stronach intranetowych Banku swoich biuletynów i informacji, dotyczących ważnych spraw pracowniczych, w tym dialogu prowadzonego z pracodawcą.

W Banku funkcjonuje Rada Pracowników Banku Pekao S.A., która reprezentuje pracowników w zakresie prawa do informacji i konsultacji w trybie Ustawy z dnia 7 kwietnia 2006 r. o Informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Ważnymi dokumentami w obszarze pracowniczym, które wyrażają nasze podejście do przeciwdziałania negatywnym wpływom i zapewnienia środków naprawczych w przypadku ich spowodowania są dwie procedury: Procedura przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, molestowaniu lub innym zachowaniom niepożądanym w Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna oraz Procedura zgłaszania naruszeń (whistleblowing) w Banku Pekao S.A. Obie Procedury i zakres ich funkcjonowania opisane są w rozdziale dot. Mechanizmów zgłaszania naruszeń i ochrony sygnalistów niniejszego Raportu.

Procedury określają funkcjonowanie w Banku – ustanowionych w ramach organizacji – kanałów umożliwiających pracownikom zgłaszanie nieprawidłowości i opisują działania podejmowane w przypadku otrzymania zgłoszeń, po ich weryfikacji i rozpatrzeniu. Nie wdrożyliśmy systematycznych ocen poziomu zaufania pracowników do procesów i narzędzi (kanałów) zgłaszania swoich obaw lub potrzeb i reagowania na nie. Nie weryfikowaliśmy skuteczności tych kanałów, natomiast każdy z pracowników ma obowiązek zapoznania się z treścią ww. procedur, co potwierdza w specjalnym oświadczeniu.

Wyniki wyszukiwania