Raport Zintegrowany 2024

Bankowość detaliczna i bankowość prywatna

Strategia - Filar Klient

Intensywnie rozwijamy kanały cyfrowe oraz szybkie i wygodne procesy obsługi. Dążymy do umożliwienia klientom detalicznym załatwienia prawie każdej sprawy online. Wskaźnik digitalizacji na poziomie oczekiwanym blisko 100% to jedna z kluczowych aspiracji strategicznych.

Głównym kanałem kontaktu z klientem staje się aplikacja mobilna PeoPay. Planujemy w jeszcze większym stopniu wykorzystać zaawansowaną analitykę danych i nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż w celu personalizacji oferty, poprawy jakości obsługi i zwiększenia skłonności do polecania naszych usług. Kluczową miarą sukcesu, do której dążymy, jest skokowy awans w rankingach satysfakcji klientów.

Rozwój bankowości elektronicznej i mobilnej

W 2024 roku liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej zwiększyła się o 295 tys. do poziomu 3,4 mln, przekraczając cel zakładany w strategii na koniec 2024 roku (3,2 mln). Była o +9% wyższa niż rok temu oraz o +24% wyższa niż dwa lata temu. Liczba aktywnych klientów mobilnych, korzystających z aplikacji PeoPay, zwiększyła się o 327 tys. do 3,2 mln i była o +11% wyższa niż przed rokiem i o +31% wyższa niż dwa lata temu.

Użytkownicy bankowości mobilnej(*)

* Liczba unikalnych klientów aplikacji mobilnych Banku i nowego Pekao24, którzy zalogowali się do bankowości mobilnej w ostatnim kwartale (w przypadku korzystania z różnych kanałów mobilnych klient liczony tylko jeden raz).

Użytkownicy PeoPay(**)

* Liczba unikalnych klientów aplikacji PeoPay, którzy zalogowali się do aplikacji w ostatnim kwartale.

W 2024 roku liczba klientów firmowych aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej wzrosła o 7,0 tys. do poziomu 251 tys. Liczba aktywnych klientów firmowych bankowości mobilnej zwiększyła się o 28 tys. do poziomu 172 tys.

172
tys.
Liczba aktywnych klientów firmowych bankowości mobilnej

W 2024 roku w bankowości elektronicznej wprowadziliśmy wiele nowości:

  • konto Skarbonka, które wspiera oszczędzanie na wybrany cel,
  • prezentacja ubezpieczeń klienta: turystyczne PZU, majątkowe dla Kredytu Hipotecznego (PZU), na życie do Kredytu Hipotecznego (PZU), do Karty Kredytowej z Żubrem,
  • nowy program rabatowy „Okazje z Żubrem” z atrakcyjnymi promocjami i rabatami,
  • rejestracja w programie Miles & More.

Usprawnienia procesów w PeoPay i Pekao24:

  • dodanie geolokalizacji w usłudze zapłaty za parkingi,
  • dostępność biletów komunikacji miejskiej przed zalogowaniem do aplikacji,
  • usprawnienia w płatnościach i przelewach: prośba o przelew BLIK w PeoPay, możliwość wysyłki potwierdzenia przelewu bezpośrednio na e-mail wskazany przez klienta, funkcja „Zrób kolejny przelew”, wyświetlanie informacji o koszcie przelewu,
  • nowy i bardziej funkcjonalny czat oraz prezentowanie danych doradcy klienta,
  • opcje personalizacji tła w PeoPay dla pasji związanych ze sportem i muzyką,

Nowe funkcjonalności aplikacji PeoPay i Pekao24:

  • udostępnienie produktów kredytowych dla klienta z segmentu biznes,
  • ułatwienie otwierania firmy z kontem z poziomu PeoPay,
  • wyciągi bankowe w formacie JPK,

Opcje zwiększające bezpieczeństwo:

  • zwiększenie bezpieczeństwa aktywacji PeoPay, dodatkowe treści informacyjne o zagrożeniach,
  • logowanie dwuskładnikowe do serwisu Pekao24 z użyciem aplikacji PeoPay,
  • możliwość blokowania przez klientów funkcji zawierania umów kredytowych w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay oraz podczas zawierania relacji z bankiem przy otwarciu rachunku,
  • „Panic Button” – jedno miejsce blokowania kanałów i kart w sytuacji stresowej,
  • obsługa zastrzeżeń nr PESEL w procesach,

Rozwój aplikacji PeoPay Kids i Panelu Rodzica

• nowe sezony gier edukacyjnych w aplikacji PeoPay KIDS,

• rozszerzenie wizerunków kart MC Debit FX możliwych do założenia dla nastolatków 13+ o kategorie pasji sport i muzyka,

• rozszerzenie funkcji Panelu rodzica w zakresie zgód i oświadczeń, zmian limitów transakcji, blokowania kanałów dostępu, zmiany limitów karty oraz zarządzanie dostępem do kont nastolatka 13+.

Strategia - Filar Wzrost

Dążymy do wzrostu biznesu w najbardziej rentownych segmentach rynku, które przyniosą poprawę dochodowości, tj. consumer finance oraz w segmencie mikrofirm tak aby pozyskiwać rocznie ponad 400 tys. klientów indywidualnych i zwiększać udział w rynku pożyczek gotówkowych. Ponadto dążymy do odmłodzenia struktury demograficznej klientów indywidualnych poprzez pozyskanie ponad 600 tys. klientów poniżej 26 roku życia.

Stawiamy również na cyfrowy wzrost w produktach inwestycyjnych. Wzmacniamy również synergie biznesowe z Grupą PZU, czego efektem będzie wzrost sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i dwukrotny wzrost składki przypisanej brutto do 2024 roku.

Liczba klientów i rachunków

W 2024 roku otworzyliśmy 572 tys. kont dla klientów indywidualnych utrzymując wysokie wyniki akwizycji i ugruntowując pozycję lidera wzrostu liczby kont netto w Polsce z wynikiem +338 tys. rachunków, wzrost o 6% w porównaniu do rekordowego 2023 roku.

Wpływ na utrzymanie wysokiej sprzedaży kont w 2024 roku miała atrakcyjna oferta Konta Przekorzystnego ze złotą kartą i promocyjnym oprocentowaniem oszczędności na Koncie Oszczędnościowym oraz rozpowszechnianie wśród rodziców założenia pierwszego konta dla dziecka w ramach prowadzanych kampanii takich jak: promowanie składania wniosków 800+, Dzień dziecka, „Powrót do szkoły” czy oferta świąteczna.

572
tys.
kont dla klientów indywidualnych otworzonych w 2024 r.

W 2024 roku prowadziliśmy kampanię marketingową na portalach internetowych i w social mediach, wspierające sprzedaż Konta Przekorzystnego z Kontem Oszczędnościowym oraz aplikacją PeoPay „Otwórz się na PeoPay”. Kampanię wspierała promocja kont otwieranych na selfie z bonusem 200 zł. Dzięki prowadzonym działaniom marketingowym prawie co trzecie nowe konto zostało założone w procesie online (metodą weryfikacji na selfie oraz AIS – weryfikacja tożsamości poprzez logowanie do innego banku).

W 2024 roku otworzyliśmy około 190 tys. kont dla młodych klientów w wieku do 26 lat, co stanowiło 33% sprzedaży nowych kont ogółem.

W 2024 roku otworzyliśmy rekordową liczbę 36,5 tys. nowych kont Świat Premium dedykowanych dla klientów zamożnych, którzy deponują środki powyżej 200 tys. zł w produktach oszczędnościowych oraz inwestycyjnych, tj. wzrost o +17% w porównaniu do 2023 roku, z czego aż 22 tys. kont zostało otwartych dla całkowicie nowych klientów pozyskanych z rynku.

190
tys.
kont dla młodych klientów otworzonych 2024 r.
36,5
tys.
nowych kont Świat Premium otworzonych 2024 r.

W 2024 roku udostępniliśmy klientom w Pekao24 oraz aplikacji PeoPay nowy produkt „Skarbonka”, który wspiera klientów w regularnym oszczędzaniu na wybrany i określony cel, czas oraz kwotę niezbędną do jego realizacji, wdrożona została także Skarbonka dla nastolatków (13-17 lat).

W 2024 roku wprowadziliśmy #Zrzutki – prośbę o przelew BLIK, który ułatwia i przyspiesza rozliczenia między znajomymi. Pieniądze natychmiast trafiają na konto osoby, która wysyła prośbę. Rozliczeń można dokonywać pomiędzy klientami banków, które udostępniają Zrzutkę.

Aktywnie promowaliśmy sprzedaż kart oraz aplikację PeoPay dla młodych klientów z nowymi wizerunkami, związanymi z pasją, sportem i muzyką, jak również wizerunkami gamingowymi, w 2024 roku wydaliśmy ponad 105 tys. takich kart. W programie Mastercard Bezcenne Chwile przygotowany został specjalny katalog nagród oraz promocja za zapisanie się do programu z kartą z wizerunkiem muzycznym, sportowym i gamingowym, dzięki czemu realizacja pasji, celów i marzeń z Bankiem staje się łatwiejsza.

W serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay w ramach programu lojalnościowego „Okazje z Żubrem” dla nowych, jak i obecnych klientów Banku, aktywnie korzystających z kart przygotowaliśmy rozszerzony pakiet korzyści, w ramach którego klienci uzyskują dostęp do okazji w setkach popularnych sklepów internetowych oraz w punktach handlowo-usługowych.

Do końca 2025 roku przedłużyliśmy ofertę specjalną dla obywateli Ukrainy, w ramach której prowadzenie Konta Przekorzystnego, obsługa karty do konta i wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz przelewy wychodzące i przychodzące z banków z Ukrainy są bezpłatne.

W 2024 roku kontynuowaliśmy działania wspierające sprzedaż Karty Kredytowej z Żubrem. Uruchomiliśmy kampanię „Zyskaj więcej niż się spodziewasz z Kartą Kredytową z Żubrem”, promującą wyjątkowe korzyści, które daje karta. W ramach promocji nowi klienci, którzy nie posiadali jeszcze karty w Banku mogą zyskać 300 zł dodatkowego bonusu na start. Na koniec 2024 roku z Karty Kredytowej z Żubrem korzystało już ponad 200 tys. klientów. Od I półrocza 2024 roku nowi klienci mogą otrzymać Kartę Kredytową z Żubrem, składając wniosek online przez PeoPay lub Pekao24.

W ramach współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT oraz Miles & More nasi klienci mogą gromadzić mile za transakcje wykonane Kartą Kredytową z Żubrem, a następnie wymieniać je np. na bilety lotnicze, podwyższenie klasy podróży samolotem, rezerwację hotelu, wynajem samochodu oraz inne nagrody. Aby uczestniczyć w programie, wystarczy w aplikacji mobilnej PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24 dołączyć kartę do Miles & More.

W 2024 roku udostępniliśmy wyjątkową promocję Karty Kredytowej z Żubrem z Kontem Świat Premium pod nazwą „Podróżuj z klasą – Promocja Miles & More w Świecie Premium Banku Pekao S.A.”. W ramach tej promocji klienci Premium mogą otrzymać 10 000 mil w programie Miles & More, które mogą wymienić m.in. na bilet lotniczy w obie strony do jednego z miast w Europie. Promocja skierowana jest do nowych klientów, którzy w dniu rozpoczęcia promocji nie posiadali karty kredytowej Banku.

Używalność kart kredytowych Mastercard była wspierana w III kwartale 2024 roku dodatkową promocją, w której klienci mogli odebrać 200 zł w punktach w programie Bezcenne Chwile po zapisaniu się do programu oraz przy spełnieniu warunku dotyczącego transakcyjności.

Klienci biznesowi, którzy podpisali umowę o kartę kredytową MOTO Biznes w okresie do 30 września 2024 roku mogą korzystać z promocyjnego oprocentowania limitu kredytowego 9,99% (w porównaniu ze standardowym 18,99%) oraz darmowych przelewów za pośrednictwem bankowości elektronicznej PekaoBiznes24/Pekao24 dla Firm z karty kredytowej na konto firmowe w Banku do końca marca 2025 roku.

Pod koniec III kwartału 2024 roku udostępniliśmy dla kart debetowych usługę tzw. Digital First, dzięki której klient od razu po zamówieniu karty, może dodać ją do swojego portfela cyfrowego w Google/Apple Pay lub Garmin Pay i zacząć nią płacić, bez konieczności posiadania plastikowej karty.

W 2024 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży pożyczek gotówkowych. Wartość udzielonych pożyczek gotówkowych wzrosła do poziomu 6,3 mld zł, w ujęciu wolumenów netto, tj. o +22,4% w porównaniu do 2023 roku. Wartość brutto podpisanych umów wzrosła do poziomu 7,3 mld zł. o +29,0% r/r, osiągając wyższą dynamikę w porównaniu do wyniku całego sektora bankowego. Osiągane wyniki sprzedaży pozwoliły zwiększyć wartość portfela pożyczek o +10% w porównaniu do grudnia 2023 roku.

Nasze działania wspierane były atrakcyjną ofertą produktową, rozwojem i promowaniem zdalnych procesów sprzedaży oraz zwiększaniem liczby ofert dostępnych „na klik”, prowadzonymi kampaniami reklamowymi w internecie oraz kanałach wewnętrznych Banku oraz mediach ogólnopolskich pod hasłem „Weź wygodną pożyczkę gdzie chcesz i na co chcesz”.

Sprzedaż elektroniczna pożyczek gotówkowych w 2024 roku osiągnęła rekordowy wynik 4,8 mld zł, wzrost o +26,6% w porównaniu do 2023 roku. W 2024 roku systematycznie zwiększaliśmy udział pożyczek zawieranych w serwisach Pekao24, aplikacji mobilnej PeoPay oraz za pośrednictwem infolinii Banku uzyskując w IV kwartale 2024 roku wynik 88% umów zawartych w procesach elektronicznych – powyżej zakładanego celu w strategii Banku na lata 2021–2024, osiągając jednocześnie w horyzoncie strategii ponad 4-krotny wzrost wolumenu pożyczek zawieranych za pośrednictwem kanałów zdalnych.

W III kwartale 2024 roku klientom, którzy nawiązali relacje z Bankiem z wykorzystaniem zdalnej autoryzacji umożliwiliśmy otrzymanie pożyczki gotówkowej całkowicie zdalnie.

Rozwijając procesy sprzedaży elektronicznej dbamy jednocześnie o bezpieczeństwo i poczucie komfortu naszych klientów. Wprowadzamy rozwiązania ograniczające skalę wyłudzeń w zakresie transakcji kredytowych „na klik”, w tym m.in. poprzez weryfikacje antyfraudowe, wydłużenie zlecenia realizacji transakcji tak by klient mógł wycofać się z podjętego działania, a także poprzez możliwość zablokowania przez klienta wykonywania procesów kredytowych w bankowości internetowej i mobilnej.

Jako jedyny Bank w Polsce kontynuujemy udzielanie kredytów na finansowanie czesnego za płatne studia medyczne. Studenci na początku każdego semestru mogą złożyć wniosek o kredyt aby skorzystać z dopłat do oprocentowania, poręczenia kredytu udzielanego przez BGK, a także z całkowitego lub częściowego umorzenia. Do tej pory już ponad 4,2 tys. klientów skorzystało z tego kredytu na łączną kwotę ponad 900 mln zł, z czego uruchomiliśmy już prawie 300 mln zł semestralnych transz kredytu.

W 2024 roku zawarliśmy umowę z Grupą Kapitałową Terg S.A. (właściciel sieci sklepów marki Media Expert) w zakresie pośrednictwa w oferowaniu kredytu ratalnego w sklepach stacjonarnych oraz internetowych.

W 2024 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży kredytów mieszkaniowych, osiągając rekordowy wynik sprzedaży hipotek, wyższy w porównaniu z rekordowym dotychczas 2023 rokiem, pomimo zakończenia przyjmowania wniosków o „Bezpieczny Kredyt 2%”, w ramach rządowego programu „Pierwsze Mieszkanie”, które stanowiły motor sprzedaży w II półroczu 2023 roku.

W 2024 roku sprzedaż kredytów mieszkaniowych wyniosła 11,3 mld zł, i była wyższa o +8,7% w porównaniu do 2023 roku. Sprzedaż standardowych kredytów mieszkaniowych (bez kredytów w ramach programu „Bezpieczny Kredyt 2%”) wzrosła blisko 2,5 krotnie w ujęciu r/r.

Osiągnięte wyniki pozwoliły umocnić pozycję rynkową i Bank w 2024 roku zajął 3 miejsce pod względem sprzedaży kredytów mieszkaniowych w sektorze bankowym

W 2024 roku zdobyliśmy II miejsce w kategorii kredyt hipoteczny w rankingu Złoty Bankier 2024 organizowanym przez Bankier.pl i Puls Biznesu.

Ofertę kredytów hipotecznych na bieżąco aktualizowaliśmy i dostosowywaliśmy do zmieniających się warunków i potrzeb rynkowych, konsekwentnie utrzymując ją w TOP3 ofert na rynku.

Rozszerzyliśmy ofertę o preferencyjne warunki dla kredytów powyżej 500 tys. zł oraz o EKO Kredyt mieszkaniowy, który wspiera ekologiczne rozwiązania.

Usprawniliśmy procesy udzielania i obsługi kredytów poprzez rozszerzenie dostępności zdalnych dyspozycji (eDyspozycja) oraz uwzględnienie w ocenie zdolności kredytowej świadczenia Programu Rodzina 800+. Klienci mają możliwość złożenia wniosku o kredyt mieszkaniowy w formie elektronicznej za pośrednictwem bankowości internetowej Pekao24 oraz w aplikacji mobilnej PeoPay, a także w razie potrzeby skorzystać z pomocy wyspecjalizowanego pracownika contact center.

W maju udostępniliśmy kredytobiorcom możliwość składania wniosków o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego w ramach tzw. ustawowych wakacji kredytowych oraz wdrożyliśmy nowe rozwiązania wsparcia kredytobiorców będących w trudnej sytuacji finansowej zgodnie ze zmianami ustawowymi.

Kredytobiorcom poszkodowanym w wyniku powodzi, która wystąpiła w 2024 roku lub w wyniku jej bezpośrednich następstw, zaoferowaliśmy Pakiet pomocowy, pozwalający na zawieszenie spłaty rat do 3 miesięcy, jak również możliwość składania wniosków o wsparcie w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców (od pierwszego dnia po wejściu w życie Ustawy powodziowej).

Wprowadzona przez Bank oferta ugód dla kredytobiorców posiadających aktywne kredyty mieszkaniowe denominowane do CHF, które znajdują się w portfelu Banku niemal w całości na skutek przejęcia ich w wyniku przyłączenia części Banku BPH SA w 2007 roku, spotkała się z dużym zainteresowaniem i akceptacją ze strony klientów. Już dla ponad 84% kredytobiorców przygotowaliśmy ofertę ugody, z czego podpisaliśmy już 7,4 tys. ugód.

Przenieśliśmy kolejną część wierzytelności kredytów hipotecznych do Pekao Banku Hipotecznego. Łączna liczba przeniesionych dotychczas kredytów to ponad 13,5 tys. o wartości ponad 2,7 mld zł.

W roku 2024 nowa sprzedaż finansowania dla klientów biznes ogółem (kredyty, leasing i faktoring) wyniosła 2,9 mld zł i była wyższa o +24% r/r. Wzrost nowej sprzedaży kredytów bankowych w segmencie biznes był wyższy o +14% r/r do poziomu 1,3 mld zł i był wspierany atrakcyjnymi warunkami nowej oferty związanej z możliwością spłaty zobowiązań z innego banku, udostępnionej dla rozwoju oferty kredytów ze wstępnie zbadaną zdolnością kredytową dla istniejących klientów, którzy mogą w łatwym i szybkim procesie skorzystać z przyrzeczonych limitów na kredyt w rachunku bieżącym, pożyczkę lub kartę kredytową. Zmiany w polityce zabezpieczeń oraz uproszczenie procesu kredytowego, poprzez wdrożenie prac optymalizacyjnych i digitalizacyjnych prowadzonych w segmencie klienta biznes, przekładają się na uproszczony, szybki proces kredytowy dostępny również w kanałach zdalnych.

Dzięki udoskonaleniu zdalnego procesu mikroprzedsiębiorcy/jednoosobowe działalności gospodarcze, mogli ubiegać się o finansowanie. Klienci Banku, którzy prowadzili przez co najmniej dwa lata jednoosobową działalność gospodarczą mogli zdalnie w bankowości elektronicznej złożyć wniosek o kredyt bądź pożyczkę na kwotę nawet 1 mln zł.

Dla istniejących klientów Banku rozwijana była oferta PreApproved, umożliwiająca w łatwym i szybkim procesie skorzystać z przyrzeczonych limitów na kredyt w rachunku bieżącym, pożyczkę lub kartę kredytową.

W 2024 roku w obszarze bancassurance prowadziliśmy działania marketingowe i promocyjne, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i uzyskania wysokiej dynamiki r/r.

Zebrana składka z ubezpieczeń ochronnych w 2024 roku była wyższa o +78% r/r, po uwzględnieniu produktów o charakterze inwestycyjnym dynamika wyniosła +67% r/r.

Liczba polis ubezpieczeń komunikacyjnych sprzedanych w 2024 roku była prawie 3-krotnie wyższa niż w 2023 roku, a liczba polis turystycznych była o 79% wyższa r/r.

Udział liczby kredytów hipotecznych sprzedawanych z ubezpieczeniem (do których mogło być oferowane ubezpieczenie) utrzymywał się w 2024 roku na stabilnym wysokim poziomie 96%, a w zakresie liczby pożyczek gotówkowych wyniósł 37%.

W 2024 roku w obszarze assurbanking uruchomiliśmy sprzedaż produktów bankowych w nowym kanale dystrybucji – Agentów Wyłącznych PZU.

Działalność depozytowa, maklerska oraz sprzedaż produktów inwestycyjnych

Na koniec 2024 roku łączna wartość depozytów posiadanych przez klientów indywidualnych (w tym klientów Bankowości Prywatnej) i klientów biznesowych wyniosła 164,1 mld zł, wzrost o +19 mld zł (+13,1%) w porównaniu do końca 2023 roku oraz +4 mld zł, tj. +2,5% w porównaniu do września 2024 roku.

Dzięki atrakcyjnemu oprocentowaniu (7,0% przez okres 5 miesięcy) na Kontach Oszczędnościowych oraz Kontach Oszczędnościowych Premium oferowanych nowym klientom, otworzyliśmy ponad 359 tys. nowych kont oszczędnościowych co stanowi wzrost o +24% w porównaniu do 2023 roku.

Wśród klientów indywidualnych dużym zainteresowaniem cieszyły się rachunki oszczędnościowe Mój Skarb przeznaczone dla dzieci do 18 roku życia, w 2024 roku otworzyliśmy ponad 100 tys. nowych rachunków o +8% więcej niż w roku poprzednim.

W 2024 roku rozszerzyliśmy ofertę produktów oszczędnościowych o nowy produkt Skarbonki, na których klienci mogą oszczędzać poprzez aplikację PeoPay lub bankowość internetową Pekao24 na konkretne cele, wydzielając środki na odrębnych dedykowanych rachunkach. Skarbonki są dostępne zarówno do samodzielnego zakładania i obsługi przez dzieci, jak również dla klientów w wieku powyżej 18 roku życia. Na koniec grudnia 2024 roku klienci posiadali prawie 50 tys. otwartych Skarbonek.

164,1
mld zł
łączna wartość depozytów posiadanych przez klientów indywidualnych i klientów biznesowych
359
tys.
nowych kont oszczędnościowych

Klientom w wieku od 18 do 26 lat udostępniliśmy w 2024 roku dwie cyklicznie oferowane lokaty promocyjne „Lokatę dla Młodych” oraz „Lokatę urodzinową”. Lokaty były wspierane działaniami marketingowymi, wzmacniającymi wizerunek Banku.

W 2024 roku klientom indywidualnym oferowaliśmy atrakcyjnie oprocentowane lokaty walutowe w USD i EUR. W przypadku lokowania wysokich kwot oszczędności w wymienionych walutach klienci mieli możliwość negocjowania stawek oprocentowania tych lokat.

Na koniec grudnia 2024 roku Biuro Maklerskie Pekao prowadziło łącznie ponad 202 tys. rachunków inwestycyjnych oraz 120 tys. rachunków związanych z obsługą detalicznych obligacji skarbowych, tj. 20% więcej w porównaniu do końca grudnia 2023 roku. Liczba rachunków z aktywnym dostępem do usług za pośrednictwem kanałów zdalnych wyniosła ponad 279,9 tys., co stanowi prawie 30% wzrost r/r.

Bezpośrednia obsługa prowadzona była w ramach ogólnopolskiej sieci 372 placówek maklerskich w 339 lokalizacjach. Wartość aktywów Biura Maklerskiego Pekao na dzień 31 grudnia 2024 roku wynosiła 61,3 mld zł wobec 45,3 mld zł na dzień 31 grudnia 2023 roku, wzrost aktywów wyniósł 16 mld zł, tj. 35% r/r.

Klientom akceptującym lokowanie części oszczędności w produktach inwestycyjnych oferowaliśmy atrakcyjne rozwiązania, łączące zalety zarówno inwestycji, jak i depozytu, Lokatę z Funduszem oraz Lokatę Inwestującą. W 2024 roku osiągnęliśmy najwyższą w historii sprzedaż netto produktów inwestycyjnych na kwotę ponad 17 mld zł, o +52% więcej w porównaniu do 2023 roku.

W obszarze produktów inwestycyjnych w 2024 roku wprowadzaliśmy ponad 20 różnych ofert produktów strukturyzowanych z ochroną kapitału dostępnych w 3 walutach PLN, EUR i USD, w przypadku których końcowy wynik zależał bądź od ceny akcji wyselekcjonowanych, globalnych przedsiębiorstw bądź od zachowania kursów walutowych.

Bardzo ważnym elementem wspierającym sprzedaż produktów inwestycyjnych w 2024 roku była kontynuacja oferty preferencyjnych warunków cenowych dla klientów nabywających takie produkty w szczególności za pośrednictwem aplikacji PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24.

61,3
mld zł
Wartość aktywów Biura Maklerskiego Pekao na dzień
31 grudnia 2024 r.
20
różnych ofert produktów strukturyzowanych z ochroną kapitału wprowadzonych w 2024 r.

Wyniki wyszukiwania