Problem kredytów hipotecznych CHF nadal dotykał banki, które kontynuowały dotwarzanie rezerw z tego tytułu. Orzecznictwo w kwestii tych kredytów pozostało dla sektora bankowego niekorzystne. Rosła liczba pozwów ze strony klientów, również w przypadkach kredytów już spłaconych. Banki bardziej aktywnie starały się wychodzić do klientów z propozycjami ugód. Bank Pekao zaproponował swoim klientom program „Bezpieczna ugoda 2%”, który spotkał się z satysfakcjonującym odbiorem ze strony klientów.
Mimo rosnących kosztów operacyjnych i ciągle znaczących rezerw na kredyty hipoteczne CHF, zysk netto sektora bankowego okazał się w minionym roku rekordowy i wzrósł o 52%. Kluczowym pozytywnym czynnikiem był wzrost wyniku odsetkowego, przy widocznym wzroście wolumenów kredytowych.
W 2024 roku banki kontynuowały procesy związane z transformacją operacyjną i cyfrową, rosło znaczenie obsługi klientów w kanałach zdalnych, digitalizowano wiele procesów bankowych. Wprowadzano nowe rozwiązania techniczne i rozbudowywano funkcjonalności aplikacji bankowych. Zjawiskom tym towarzyszyła redukcja placówek stacjonarnych.