Raport Zintegrowany 2024

Strategiczne kierunki rozwoju i priorytety biznesowe

„Odpowiedzialny Bank. Nowoczesne bankowanie” to Strategia Banku Pekao S.A. na lata 2021-2024.

Zgodnie z planami strategicznymi:

  • chcieliśmy pozostać bankiem uniwersalnym,
  • dążyliśmy aby być bankiem pierwszego wyboru dla coraz większej liczby naszych klientów,
  • rozwijaliśmy zdalny model dystrybucji i obsługi klienta,
  • stawialiśmy na efektywność kosztową i procesową,
  • koncentrowaliśmy się na wzroście w najbardziej dochodowych segmentach rynku.

Naszą ambicją było utrzymanie silnej pozycji wśród najbardziej rentownych i efektywnych banków w Polsce, a naszymi głównymi celami strategicznymi były:

ROE
znaczące podniesienie rentowności kapitału własnego
C/I
obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów
3,2
mln
wzrost liczby aktywnych klientów bankowości mobilnej w 2024 roku
100
%
wskaźnik digitalizacji na poziomie docelowym

Nasza strategia opierała się na czterech filarach: Klient, Wzrost, Efektywność i Odpowiedzialność.

W centrum naszych działań stawialiśmy na klienta i jego potrzeby, intensywnie rozwijaliśmy kanały cyfrowe oraz szybkie i wygodne procesy obsługi. Dążyliśmy do umożliwienia klientom realizowania każdej sprawy online. Wskaźnik digitalizacji wynoszący blisko 100% był naszą kluczową aspiracją jaką sobie postawiliśmy w horyzoncie Strategii 2021-2024.

Docelowym i głównym kanałem kontaktu z klientem miała być aplikacja mobilna PeoPay. Zamierzaliśmy w jak największym stopniu wykorzystywać zaawansowaną analitykę danych i nowoczesne narzędzia, wspierające sprzedaż w celu personalizacji oferty, poprawy jakości obsługi i zwiększenia skłonności do polecania naszych usług. Kluczową miarą sukcesu, do której dążyliśmy, był systematyczny awans w rankingach satysfakcji klientów.

Koncentrowaliśmy się na wzroście biznesu w najbardziej rentownych segmentach rynku, grupach produktowych i obszarach niewykorzystanego potencjału, które przyniosą poprawę dochodowości, tj. consumer finance, mikrofirmy, MŚP oraz przedsiębiorstwa MID.

W Strategii 2021-2024 naszą aspiracją było pozyskanie ponad 400 tys. klientów indywidualnych rocznie i zwiększenie udziału w rynku pożyczek gotówkowych. A jednym z kluczowych celów było odmłodzenie struktury demograficznej poprzez pozyskanie łącznie w horyzoncie strategii ponad 600 tys. klientów poniżej 26 roku życia.

Chcieliśmy umacniać pozycję rynkową i zwiększać udział w rynku w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw oraz w segmencie mikrofirm.

Planowaliśmy wzmacniać synergie biznesowe i współpracę z PZU, czego efektem miał być wzrost sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i składki przypisanej brutto.

Zgodnie ze Strategią, wzmacnialiśmy obecność na rynku e-commerce poprzez udostępnianie pożyczek gotówkowych dla klientów realizujących zakupy online, a także rozwiązań dla e-sklepów i platform e-commerce, umożliwiających sprzedaż na raty.

Koncentrowaliśmy się na transformacji technologicznej i poprawie efektywności operacji, przyspieszeniu cyfryzacji i migracji procesów do kanałów zdalnych oraz optymalizacji procesów kredytowych. Istotnym elementem Strategii była rozbudowa strefy samoobsługowej dla klientów w kanałach zdalnych. Naszym celem w perspektywie końca 2024 roku było korzystanie 80% klientów z segmentów MŚP, MID i Korporacji ze strefy samoobsługowej w kanałach cyfrowych.

Inwestowaliśmy i rozwijaliśmy następujące obszary IT:

  • technologii i innowacji,
  • nowoczesnej architektury,
  • szybkiego wytwarzania oprogramowania,
  • niezawodności infrastruktury,
  • ludzi i kompetencji.

Dążyliśmy do optymalizacji kluczowych procesów kredytowych, co przełożyło się na skrócenie czasu oczekiwania na decyzję kredytową.

Wspieraliśmy rozwój gospodarczy poprzez aktywne angażowanie się w rządowe i unijne programy odbudowy gospodarki oraz transformację klimatyczną. Nasza działalność komercyjna i operacyjna w jeszcze większym stopniu oparta była o czynniki zrównoważonego rozwoju.

Dążyliśmy do utrzymania bezpiecznego profilu ryzyka i jednego z najniższych kosztów ryzyka wśród największych banków. W tym celu podejmowaliśmy działania udoskonalania infrastruktury modeli ryzyka i automatyzacji procesów oceny kredytowej.

Wyniki wyszukiwania