W dniach 1 stycznia do 17 kwietnia 2024 roku skład osobowy Rady Nadzorczej przedstawiał się następująco:
dr hab. Beata Kozłowska-Chyła
Przewodnicząca Rady Nadzorczej. Pełni funkcję Prezesa Zarządu PZU S.A. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych.
Jest wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Prawa Handlowego. Wykonuje zawód radcy prawnego, jest arbitrem rekomendowanym w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie.
Pełniła funkcję członka rady nadzorczej PZU S.A., członka rady nadzorczej TFI PZU S.A. i PTE PZU S.A. oraz dwukrotnie była członkiem zarządu PZU S.A. Zasiadała również w zarządzie PZU Życie S.A. Pracowała także jako zastępca dyrektora Departamentu Prawno-Licencyjnego w Urzędzie Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi oraz pełniła funkcję prezesa zarządu Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego S.A.
Beata Kozłowska – Chyła obecnie jest przewodniczącą rady nadzorczej PZU Życie S.A. Jest także członkiem Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń i członkiem Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu prawa spółek, prawa papierów wartościowych oraz prawa ubezpieczeniowego, opublikowanych w renomowanych czasopismach polskich i zagranicznych, a także autorką artykułów popularyzatorskich.
Małgorzata Sadurska
Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej. Od 2017 roku jest Członkiem Zarządu PZU S.A., a w okresie od 2017 roku do 2022 roku była Członkiem Zarządu PZU Życie S.A., gdzie obecnie pełni funkcję Dyrektora Grupy PZU.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowych studiów Organizacja i Zarządzanie w Lubelskiej Szkole Biznesu. Ukończyła studia Master of Business Administration na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Program menedżerskich studiów był realizowany we współpracy z amerykańską uczelnią University of Minnesota w Minneapolis.
W Zarządzie PZU SA jest odpowiedzialna za Pion Współpracy z Bankami oraz Pion Klienta Korporacyjnego. Jest także członkiem kluczowych Komitetów funkcjonujących w PZU SA oraz PZU Życie SA.
Do 2017 roku na stanowisku szefa Kancelarii Prezydenta RP. W latach 2005-2015 była Posłem na Sejm RP.
W 2007 roku pełniła funkcję przewodniczącej Rady Nadzorczej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Aktualnie Członek Rady Nadzorczej Link4 TU S.A. oraz Przewodnicząca Rady Nadzorczej Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych PZUW, POLSKI GAZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych i POLSKI GAZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych na Życie. Jest również wykładowcą w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.
dr Stanisław Ryszard Kaczoruk
Sekretarz Rady Nadzorczej, Członek następujących Rad Nadzorczych spółek notowanych na GPW: MCI Capital Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (2009-2011), Eficom- Sinersio S.A (2015-2016), Alior Bank (2016- 2017), Bank Pekao S.A. (Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, od 2017), Qumak S.A. (2017-2019), PKP PLK S.A. (od 2018).
Brał udział w projektach związanych z tworzeniem strategii dla strategicznych spółek, a także współpracował z czołowymi firmami doradczymi w obszarze przejęć kapitałowych i restrukturyzacji firm (między innymi PKP Energetyka, Elester PKP). Współpracował także przy organizacji TFI KGHM. Ekspert Ministerstwa Rozwoju ds. wykorzystania dotacji UE.
Był również doradcą spółki Aplikacje Krytyczne (analizy VAT) działającej na rzecz Ministerstwa Finansów. W latach 1998–2016 pracował na stanowiskach dyrektorskich oraz we władzach spółek kapitałowych działających na rynku IT, usług prawniczych, doradczych, równocześnie prowadząc działalność gospodarczą z zakresu budowy modeli biznesowych, opracowywania analiz rynkowych, segmentacji, analizy struktur organizacyjnych i procesów, inżynierii finansowej, windykacji oraz restrukturyzacji firm i budowy strategii.
Prowadził działalność koncepcyjną, koordynacyjną i promocyjną oraz edukacyjną w zakresie ochrony cyberprzestrzeni w Polsce. Posiada szeroką wiedzę i doświadczenie praktyczne oraz menedżerskie. Od 1978 do 1992 prowadził działalność dydaktyczno- naukową na uczelniach we Wrocławiu i Szczecinie.
W latach 1991–93 szef działu IT w KGHM-Metraco sp. z o.o., w 1993 szef działu IT Biura Zarządu KGHM S.A., w 1994 dyrektor handlowy–regionalny w InterAms sp. z o.o.; 1994- 95 dyrektor handlowy w NetCom sp. z o.o.; 1995-97 dyrektor zarządzający w Kaczmarski Burgel Inkasso sp. Z o.o.; 1997-2002 dyrektor handlowy w firmie Winuel S.A. (EMAX); 2002-2005 współpracował z ComputerLand S.A. oraz 2005-2006 z SPIN S.A. w zakresie m.in. określenia i realizacji strategii rozwoju produktów, badania rynku, pozyskania klientów; 2004-2012 członek zarządu Value BasedAdvisors sp. z o.o., od 1999 prezes i współwłaściciel Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego sp. z o.o. (2013-2018 prezes Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego S.A.); 2015-2016 prokurent w Eficom-SinersioS.A. Matematyk. Absolwent Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1979-1991 praca naukowo-dydaktyczna na uczelniach wyższych.
W 1986 uzyskał doktorat w zakresie nauk technicznych, dodatkowo ukończone w 1986 podyplomowe studium pedagogiczne, szkolenia IFG, w 1993 Podyplomowe Polsko- Amerykańskie Studium Komunikacji Społecznej, Politechnika Wrocławska & Univ. of Connecticut, USA; kilkadziesiąt szkoleń z zakresu marketingu i zarządzania, ekonomii, finansów, informatyki, NLP, BHP. Udział w wielu pracach naukowo badawczych, współpraca z kilkoma uczelniami i ośrodkami naukowymi w Polsce (między innymi od 2016 – CEZAMAT – członek Rady Programowej), kilkanaście publikacji z zakresu analiz teoretycznych i zastosowań matematyki (w tym statystyki matematycznej) oraz informatyki między innymi w ekonomii i ochronie środowiska, zamieszczone w licznych czasopismach naukowych polskich i zagranicznych. Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi (2005), Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2012) oraz licznymi wyróżnieniami i odznaczeniami organizacji społecznych i stowarzyszeń.
Marcin Izdebski
Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej. Praktykę zawodową zdobywał w sektorze prywatnym, organizacjach pozarządowych oraz administracji rządowej, z którą jest nieprzerwanie związany od 2016 roku. Przez ten czas odpowiadał za nadzór nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa. Odpowiadał za przeprowadzenie transakcji kapitałowych polegających na przejęciach, połączeniach, wydzieleniach aktywów lub spółek. Posiada doświadczenie w organach nadzoru spółek kapitałowych m.in. PKO Bank Polski S.A. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Departamentu Spółek Paliwowo-Energetycznych w Ministerstwie Aktywów Państwowych. W latach 2017 – 2022 pełnił funkcje Przewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej S.A. oraz Członka Rady Nadzorczej Polskiego Holdingu Hotelowego Sp. z o.o., Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A., PKO Bank Polski S.A., a obecnie jest Członkiem Rady Nadzorczej w System Gazociągów Tranzytowych EuropolGaz S.A.
Sabina Bigos-Jaworowska
Członek Rady Nadzorczej. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach wydziału Ekonomii. Ukończyła Studia Podyplomowe w zakresie Zarzadzania w Ochronie Zdrowia na tej samej uczelni. Posiada dyplom Ministra Skarbu Państwa uprawniający do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Od 1994 roku związana jest z sektorem Opieki Zdrowotnej, w 2000 roku objęła stanowisko Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Oświęcimiu, a od 2019 roku jest Dyrektorem Szpitala Wojewódzkiego w Bielsku-Białej. W roku 2016 pełniła funkcję Członka Rady Nadzorczej spółki PL 2012+, operatora Stadionu Narodowego w Warszawie. W kwietniu 2017 roku ponownie została powołana na kolejną kadencję na stanowisko Wiceprzewodniczącej.
Dodatkowo, sprawuje funkcje Wiceprezesa Stowarzyszenia Szpitali Małopolski, Członka Zarządu Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Szpitali Powiatowych, Przedstawiciela Pracodawców Konwentu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu oraz Członka Rady ds. Ochrony Zdrowia w Ramach Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej.
Michał Kaszyński
Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Podyplomowego Studium z zakresu Zarządzania Personelem na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W roku 1992 odbył staż w ramach programu Tempus w Instituto Formazione Operatori Aziendali we Włoszech z zakresu zarządzania i marketingu. W roku 2005 ukończył aplikacje radcowską, jest wpisany na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. W latach 1988 – 2011 związany ze spółką SAOL Dystrybucja, zajmującą się dystrybucją napojów alkoholowych, która od 2004 roku należała do grupy CEDC S.A.
W spółce odpowiednio pełnił funkcje Dyrektora do spraw Zarządzania Zasobami Ludzkimi, a następnie Dyrektora do spraw Administracyjno Prawnych i HR. Od 2005 roku prowadzi własną działalność gospodarczą w ramach, której świadczy pomoc prawną przedsiębiorcom i jednostkom samorządowym w zakresie inwestycji, produkcji, zarządzania zasobami lokalowymi, sprzedaży oraz działalności medycznej. Zasiadał w Radach Nadzorczych: Miejskiego Zakładu Energetyki Cieplnej, Firmy Handlowej SAOL, Przedsiębiorstwa Handlu Spożywczego, KBO Oświęcim, Gliwickich Zakładów Usług Górniczych oraz Krynicy Uzdrowisko-Żegiestów Spółka Akcyjna.
Marian Majcher
Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Wydziale Nauk Społecznych oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle z siedzibą w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął jako pracownik naukowy na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W latach 1990–1999 poświęcił się budowie wolnych mediów w Polsce jako współwłaściciel wydawnictw prasowych „Słowo” w Chorzowie i „Wolne Słowo” w Katowicach. Swoją karierę zawodową w przemyśle rozpoczął w 1999 roku, będąc do 2016 roku związany z Grupą CTL Maczki-Bór S.A. i jej szeroką działalnością na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Piastował funkcje Dyrektora Zarządzającego oraz Wiceprezesa Zarządu CTL, odgrywając kluczową rolę w prywatyzacji tego przedsiębiorstwa (ówczesnej Kopalni Piasku Maczki-Bór) i włączeniu go do Grupy CTL Logistics – jednego z największych w Europie niezależnego i prywatnego przewoźnika kolejowego. Od maja 2010 roku do maja 2016 roku pełnił funkcję Prezesa Zarządu CTL Maczki – Bór S.A. Od 2003 roku piastuje funkcję Prezesa Zarządu CTL Haldex S.A., firmy zajmującej się technologicznym odzyskiem węgla kamiennego z odpadowej skały płonnej. Jest to równocześnie jeden z największych zrealizowanych i proekologicznych projektów rozwojowych Grupy CTL Maczki-Bór w kooperacji z firmą Haldex S.A. Jest dyplomowanym członkiem Rad Nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.
Wiedzę z zakresu bankowości pogłębiał na organizowanych przez Boston Consulting Group warsztatach z zakresu analiz rynkowych, zarządzania ryzykiem oraz otoczenia ekonomicznego. Jest także specjalistą w zakresie pozyskiwania źródeł finansowania modernizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz prowadzenia negocjacji. Pełnił funkcje w Radach Nadzorczych między innymi: Agencji Rozwoju Regionalnego w Żorach (Wiceprzewodniczący RN), Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Legnicy (Członek RN), Tauron Czech Energy s.r.o. w Ostrawie, Kopalni Piasku Maczki- Bór Spółka z o.o. (Przewodniczący RN), Centralnego Ośrodka Informatyki Górnictwa S.A. w Katowicach (Członek RN), EIB S.A. w Toruniu (członek RN), MB EKO S.A. w Sosnowcu, Metanel S.A. w Warszawie, oraz Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa S.A. w Katowicach. Od 2017 r. pełni funkcję członka Rady Nadzorczej Banku Pekao S.A., w tym członka Komitetu Ryzyk Rady Nadzorczej. Laureat wielu nagród z zakresu zarządzania w tym: (i)
„Sukces na Śląsku. Ludzi i firmy” w kategorii Menedżer na Śląsku 2012 przyznaną przez Śląskie Stowarzyszenie Menedżerów w Katowicach, (ii) „Gazela Biznesu” za osiągnięty rozwój i wzrost firmy przyznaną przez Puls Biznesu, (iii) „Firma dobrze widziana” przyznaną przez Business Centre Club.
Wyróżniony medalem Zasłużony dla Województwa Katowickiego (1999) oraz odznaką Zasłużony Działacz Kultury (1999). W 2010 r. Prezydent RP Lech Kaczyński uhonorował Pana Mariana Majchera Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za kształtowanie wolnych mediów w latach 80-tych XX wieku.
Czterech Członków Rady Nadzorczej, tj.: Sabina Bigos-Jaworowska, Stanisław Ryszard Kaczoruk, Michał Kaszyński oraz Marian Majcher spełnia kryteria niezależności określone w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym a także nie ma rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.
W dniu 17 kwietnia 2024 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku uwzględniając ocenę spełnienia wymogów odpowiedniości, powołało członków Rady Nadzorczej Banku na nową wspólną, trwającą trzy lata kadencję, rozpoczynającą się w dniu 18 kwietnia 2024 roku.
W skład Rady Nadzorczej Banku zostały powołane następujące osoby:
- Pan Krzysztof Czeszejko-Sochacki – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Bartosz Grześkowiak – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Radosław Niedzielski – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Jacek Nieścior – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Artur Nowak-Far – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Artur Olech – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Robert Sochacki – członek Rady Nadzorczej,
- Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak – członek Rady
Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, żaden z członków Rady Nadzorczej Banku nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, żaden z członków Rady Nadzorczej Banku nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.
W dniu 22 kwietnia 2024 roku Rada Nadzorcza Banku wybrała Pana Artura Olecha na Przewodniczącego Rady Nadzorczej Banku, a także Pana Bartosza Grześkowiaka i Pana Artura Nowaka-Fara na Wiceprzewodniczących Rady Nadzorczej Banku.
Ponadto w dniu 22 kwietnia 2024 roku Rada Nadzorcza Banku wybrała na Sekretarza Panią Annę Wawrzyńczak-Palynyczak.
W dniu 9 lipca 2024 roku Rada Nadzorcza Banku, w ramach otwartego postępowania kwalifikacyjnego oraz po dokonaniu oceny odpowiedniości, powołała z dniem 10 lipca 2024 roku w skład Zarządu Banku na okres bieżącej wspólnej kadencji Pana Roberta Sochackiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku. W związku z powołaniem w skład Zarządu Banku Pan Robert Sochacki złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej Banku z dniem 9 lipca 2024 roku.
W dniu 6 września 2024 roku, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku, uwzględniając ocenę spełnienia wymogów odpowiedniości, powołało Pana Witolda Walkowiaka do składu Rady Nadzorczej Banku na wspólną, trwającą trzy lata kadencję, która rozpoczęła się w dniu 18 kwietnia 2024 roku.
Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Witold Walkowiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Witold Walkowiak nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.
W dniu 28 listopada 2024 roku, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku, uwzględniając ocenę spełnienia wymogów odpowiedniości, powołało Panią Magdalenę Joannę Dziewguć do składu Rady Nadzorczej Banku na wspólną, trwającą trzy lata kadencję, która rozpoczęła się w dniu 18 kwietnia 2024 roku.
Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pani Magdalena Joanna Dziewguć nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pani Magdalena Dziewguć nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.
W dniu 18 grudnia 2024 roku Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak złożyła rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej Banku, ze skutkiem na dzień 18 grudnia 2024 roku.
W związku z powyższym skład Rady Nadzorczej przedstawia się następująco
- Pan Artur Olech – Przewodniczący Rady Nadzorczej,
- Pan Bartosz Grześkowiak – Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
- Pan Artur Nowak-Far – Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
- Pan Jacek Nieścior – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Krzysztof Czeszejko-Sochacki – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Radosław Niedzielski – członek Rady Nadzorczej,
- Pan Witold Walkowiak – członek Rady Nadzorczej,
- Pani Magdalena Dziewguć – członek Rady
Sześciu Członków Rady Nadzorczej, tj.: Artur Nowak-Far, Krzysztof Czeszejko-Sochacki, Radosław Niedzielski, Jacek Nieścior, Witold Walkowiak, Magdalena Joanna Dziewguć spełnia kryteria niezależności określone w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także nie ma rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.
Artur Olech
Przewodniczący Rady Nadzorczej. Menedżer związany od ponad 30 lat z branżą finansową i ubezpieczeniową. Od 12 kwietnia 2024 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu PZU S.A.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył także studia na Wirtschaftsuniversität Wien. Uczestniczył w licznych szkoleniach dla najwyższej kadry zarządzającej, w tym Harvard Business School, Kellogg School of Management oraz Chicago GSB (Booth School of Business).
Współtwórca fintech-ów. Ekspert w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi. Wieloletni Prezes Zarządu instytucji finansowych. Od maja 2020 r. współzałożyciel Trasti – insurtecha i ubezpieczyciela cyfrowego stworzonego w joint venture z Triglav DD oraz Swiss Re, w którym pełnił również funkcję Prezesa Zarządu. Związany z rynkiem ubezpieczeniowym m.in. zarówno w domenie prywatnej, jak i publicznej.
W roku 2014 został zaproszony przez Zarząd Grupy Poczta Polska S.A. do współpracy, by wykorzystując doświadczenie i wiedzę fachową stworzył oraz poprowadził Ubezpieczenia Pocztowe. W ciągu zaledwie 4 miesięcy od założenia i uzyskania licencji spółka życiowa Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. rozpoczęła działalność operacyjną. Równocześnie jego zespół przeprowadził reorganizację działalności spółki majątkowej – Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych, zmieniając jej strukturę i modernizując w kierunku modelu biznesowego multibrandowego.
Wiele lat związany z Grupą Generali, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery oraz różne obszary odpowiedzialności, rozpoczynając od stanowiska menedżera, poprzez Dyrektora Departamentu, Członka Zarządu, Wiceprezesa, aż do otrzymania propozycji objęcia stanowiska Prezesa Grupy w Polsce w roku 2010. W tym okresie przeszedł liczne specjalistyczne szkolenia oraz jako pierwszy Polak odbył program dla najwyższej kadry zarządzającej Value of Knowledge w ramach międzynarodowych struktur Grupy Generali. Podczas jego prezesury w Polsce, polskie spółki Generali dwukrotnie, w latach 2012 i 2013, zostały nagrodzone w grupie za wyniki finansowe oraz wzrost wartości biznesu. W latach 2010-2014 pełnił funkcję lidera wielonarodowego, wielokulturowego i zdywersyfikowanego Zarządu Grupy Generali w Polsce.
Zasiadał w kilku radach nadzorczych w polskich instytucjach finansowych i funduszach emerytalnych, pełniąc funkcję niezależnego Członka w spółkach sektora publicznego oraz giełdowych. W latach 2017 – 2018 pełnił rolę Członka Rady Nadzorczej w spółce Mabion S.A., innowacyjnego producenta leków. W roku 2016 dołączył do Rady Nadzorczej Ciech S.A. (obecnie Qemetica), gdzie do dzisiaj pełni funkcję Przewodniczącego Komitetu Audytu.
W marcu 2023 roku został zaproszony do Rady Programowej EKF Ubezpieczenia, konferencji organizowanej w ramach prestiżowego przedsięwzięcia Europejskiego Kongresu Finansowego. Pełni funkcję członka kapituły Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń, która przyznaje doroczne nagrody dla najlepszych banków oraz firm ubezpieczeniowych. Od maja 2024 r. członek Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń. Od czerwca 2024 r. członek Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Bartosz Grześkowiak
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej. Menedżer związany z branżą ubezpieczeniową od ponad 20 lat. Od 12 kwietnia 2024 r. Członek Zarządu PZU S.A.
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. W 2003 r. ukończył roczne studia podyplomowe w zakresie inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na Wydziale Finansów i Bankowości. Ukończył również AMP Advanced Management Program zatwierdzony przez IESE University of Navarra. Posiada zdany egzamin brokerski.
Od początku swojej kariery zawodowej związany z rynkiem ubezpieczeń w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych – od 2005 r. w UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. przez kilka lat pełnił funkcje menedżerskie, aby ostatecznie w 2008 r. zająć stanowisko dyrektora Departamentu Sprzedaży (Kanał Brokerski). Od 2011 r. zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., gdzie odpowiadał za kierowanie Departamentem Ubezpieczeń Korporacyjnych i brał czynny udział w budowaniu i realizacji strategii firmy. W 2018 r. dołączył do Grupy MAK jako wiceprezes spółek: MAK ubezpieczenia i STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi. Następnie w maju 2019 r. objął funkcję prezesa Zarządu MAK International Sp. z o.o. a w listopadzie 2020 r. został wiceprezesem Zarządu brokera reasekuracyjnego MAK Re.
Od kwietnia 2024 r jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej TUW PZUW, a od maja 2024 r. zasiada w Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Artur Nowak-Far
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Profesor zwyczajny nauk prawnych, doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej. Uznany ekspert prawa finansowego, w tym prawa finansowego Unii Europejskiej. W latach 2013-15 podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, odpowiedzialny m. in. za kontrolę ustawodawstwa zgodnego z prawem unijnym. W latach 2007-2013 członek Kolegium Najwyższej Izby Kontroli. Redaktor i autor artykułów i książek, w szczególności z zakresu prawa finansowego i prawa UE, w tym „Prawo i ekonomii rynku wewnętrznego Unii Europejskiej” (Wyd. Poltext, Warszawa 2013), „Prawo Unii Europejskiej. Języki, struktury, działanie w praktyce” (C. H. Beck, Warszawa 2021), „European Economic and Monetary Union: A Legal Perspective on the EU Economic Governance Model Development” (Studium, Rzym 2022),” Prawo Bankowe. Komentarz” pod red. Agnieszki Mikos-Sitek i Piotra Zapadki (Wolters Kluwer, Warszawa 2023).
Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.
Jacek Nieścior
Członek Rady Nadzorczej. W ukończył 1991 r. Wydział Prawa Uniwersytetu Gdańskiego. Po ukończeniu studiów odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Olsztynie — od 1994 r. wpisany na listę radców prawnych. Pracował na kierowniczych stanowiskach m.in. w Najwyższej Izbie Kontroli, Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie oraz Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Zasiadał w Radach Nadzorczych Grodziskich Zakładów Farmaceutycznych POLFA Sp. z o.o. z/s w Grodzisku Mazowieckim, DIPSERVICE w Warszawie S.A., Stołecznego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego Sp. z o. o., Huty Lucchini Warszawa Sp. z o.o., Pekao Investment Management S.A. oraz Grupy AZOTY Zakłady Azotowe „Puławy” S.A. jako przewodniczący Rady Nadzorczej. Od 1998 r. wykonuje nieprzerwanie zawód radcy prawnego obecnie w prowadząc własną kancelarię, która świadczy pomoc prawną na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców.
Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.
Krzysztof Czeszejko-Sochacki
Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Po zdanym egzaminie sędziowskim (1980) i adwokackim (1983) wykonuje zawód adwokata, początkowo w zespole adwokackim, a od 1992 we własnej kancelarii adwokackiej w Warszawie – Kancelaria Adwokacka Adwokat Krzysztof Czeszejko–Sochacki, specjalizując się w szeroko rozumianym prawie cywilnym, gospodarczym, bankowym, nieruchomości i inwestycji budowlanych, własności intelektualnej i przemysłowej, prawie autorskim, rodzinnym, energetycznym i konstytucyjnym oraz świadcząc kompleksową pomoc prawną w postępowaniach sądowych, administracyjnych i sądowo-administracyjnych oraz alternatywnych metodach rozwiązywania sporów (mediacje, arbitraż).
Mediator i arbiter Sądu Arbitrażowego przy KIG w Warszawie (1999-2005 wiceprezes), Sądu Arbitrażowego przy SIDiR w Warszawie, Sądu Arbitrażowego Pomorza Zachodniego przy Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie oraz Sądu Polubownego przy Polsko- Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Warszawie. Mediator w Międzynarodowym Centrum Mediacji w Polsce, Centrum Mediacji przy Krajowej Izbie Gospodarczej oraz Ośrodku Mediacji Gospodarczej przy Izbie Gospodarczej Gazownictwa. Członek Rady Warszawskiej Izby Gospodarczej, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej MUZA S.A., Polsko-Francuskiej Izby Handlowej (CCIFP), Polskiego Komitetu Narodowego Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC Polska), Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Warszawy, KW Rady Naczelnej Stowarzyszenia ,,Ordynacka”. Członek honorowy Stowarzyszenia Międzynarodowego Prawa Prywatnego w Lugano, Szwajcaria.
Szef Kancelarii Sejmu w latach 2001-2004. Były prezes Zarządów, Investgas” S.A. w Warszawie, Mazur Trading Environment Sp. z o.o. w Warszawie i Fundacji Wspierania Inicjatyw Gospodarczej. Były członek Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A. oraz Zarządu Polskiej Fundacji Olimpijskiej w Warszawie, Komitetu Redakcyjnego dwumiesięcznika
,,Przegląd Sejmowy” w (2004-2006), w latach 2017-2021 członek Komisji Legislacyjnej Naczelnej Rady Adwokackiej, Rady Banku Inicjatyw Gospodarczych S.A. (1989 – 1991). Były sekretarz Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A., Rady Nadzorczej Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego H-M-C S.A., przewodniczący Rady Nadzorczej PERN
,,Przyjaźń” S.A. w Płocku, wiceprzewodniczący Mazowieckiej Regionalnej Kasy Chorych w Warszawie (1999 – 2001). Były prezes Rady Krajowej Towarzystwa Wspierania Inicjatyw Gospodarczych (1996-2005), wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie (1997- 2004) oraz wiceprezes Zarządu Polskiego Klubu Szermierczego (2003-2023). W latach 1998-2002 radny województwa mazowieckiego I kadencji, członek Prezydium Sejmiku Województwa Mazowieckiego – przewodniczący Komisji Były sędzia Trybunału Stanu (1993–1997), Sądu Izby Domów Maklerskich w Warszawie (1997 – 2001).
Odznaczony, m.in.: Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Białej Gwiazdy II Klasy Za Zasługi dla Państwa i Narodu Estońskiego, Honorową Złotą Odznaką Krajowej Izby Gospodarczej, Złotym Medalem Akademii Polskiego Sukcesu, Złotą Odznaką ZSP, medalem „Za zasługi dla Ruchu Studenckiego”, tytułem „Benevolenti” za wspieranie inicjatyw prospołecznych Fundacji Pro Seniore i działalność charytatywną na rzecz lekarzy seniorów, odznaką „Zasłużony Działacz Ruchu Spółdzielczego”, odznaką honorową „Za zasługi dla Warszawy”.
Jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej.
Radosław Niedzielski
Członek Rady Nadzorczej. Menedżer z doświadczeniem w sektorze publicznym. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał i doskonalił między innymi w Ministerstwie Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. czy w Banku Gospodarstwa Krajowego. Odpowiedzialny za wykonywanie prawa z akcji i udziałów w łącznie ponad 150 spółkach z udziałem Skarbu Państwa. Prowadził projekty inwestycyjne zakładające bezpośrednie wejście kapitałowe Skarbu Państwa lub państwowej osoby prawnej.
Ekspert z zakresu restrukturyzacji, w tym z wykorzystaniem pomocy publicznej. Współautor notyfikowanego Komisji Europejskiej programu pomocowego na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorców, który 5 lat później zoperacjonalizował na gruncie krajowej ustawy.
Aktualnie pełni funkcję wiceprezesa Zarządu w Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., gdzie odpowiada za finanse i nadzór nad Grupą Kapitałową.
Jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej.
Witold Walkowiak
Członek Rady Nadzorczej. Ma ponad 25 letnie doświadczenie w sektorze finansowym w kraju i zagranicą. Swoją karierę w bankowości rozpoczynał w Banku Handlowym w Warszawie S.A., gdzie zajmował stanowiska od zastępcy dyrektora departamentu do Wiceprezesa Zarządu. Był Wiceprezesem Zarządu w Banku Przemysłowo Handlowym
S.A. Zdobył także bogate doświadczenie w instytucjach ubezpieczeniowych. Pełnił funkcję członka Zarządu PZU S.A. Był związany z holenderską grupą ubezpieczeniową Achmea, gdzie pracował jako Dyrektor Finansowy Departamentu Europejskiego oraz pełnił funkcje członka rad dyrektorów i przewodniczącego komitetów audytu w spółkach Friends First w Dublinie i Interamerican w Atenach. Przez blisko 10 lat był Wiceprezesem Zarządu spółek ubezpieczeniowych w Grupie Warta.
Podstawowe obszary jego kompetencji i odpowiedzialności, jakie wiązały się z pełnionymi obowiązkami w sektorze finansowym, obejmowały: rachunkowość i sprawozdawczość finansową, planowanie finansowe i kontroling, zarzadzanie ryzykiem oraz zarządzanie aktywami.
Był członkiem zarządu Związku Banków Polskich oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń. Obecnie jest wykładowcą w Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej i doktorem nauk ekonomicznych. Był stypendystą British Council na Uniwersytecie Cambridge i Fulbrighta w Brookings Institution w Waszyngtonie.
Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.
Magdalena Joanna Dziewguć
Członek Rady Nadzorczej. Magdalena Joanna Dziewguć to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w sektorze nowych technologii, specjalizująca się w transformacji cyfrowej i innowacjach. Posiada tytuł magistra prawa oraz ukończyła liczne studia podyplomowe, w tym Executive MBA na SGH i programy na Harvard Business School. Posiada prestiżowy dyplom Corporate Board Director wydany przez tą uczelnię.
Współzałożycielka Digital University i Stowarzyszenia LiderSHE, promującego kobiety w sferze publicznej. Ma bogate doświadczenie pracy w radach nadzorczych zarówno spółek z udziałem Skarbu Państwa jak i notowanych na giełdach europejskich. Sprawuje funkcję członkini Rady Nadzorczej InPost, w przeszłości była członkinią rad między innymi PGE Dystrybucja, BNP Paribas Bank Polska i Politechniki Wrocławskiej.
Jej kariera obejmuje kluczowe role w Google, Exatel, Polkomtel i Orange. W Google Cloud odpowiada za rozwój operacji w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym uruchomienie pierwszego publicznego regionu technologii chmurowych w Europie Wschodniej.
Uznana za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w branży technologicznej w Polsce, wyróżniona szeregiem nagród, między innymi CEO Roku Executive Club. Finalistka rankingu Warszawianka Roku 2022.
Na co dzień mama trójki dzieci, działająca na rzecz aktywizacji zawodowej kobiet oraz ich większego udziału w gospodarce i władzach publicznych.
Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.