Raport Zintegrowany 2024

Opis działania organów zarządzających, nadzorujących lub administrujących Banku oraz ich komitetów, wraz ze wskazaniem składu osobowego tych organów i zmian, które w nich zaszły w ciągu ostatniego roku obrotowego

Zarząd Banku działa na podstawie Statutu Banku oraz uchwalonego przez siebie Regulaminu Zarządu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna przyjętego uchwałą nr 64/II/19 z dnia 25 lutego 2019 roku, zmienionego uchwałą nr 92/III/20 z dnia 12 marca 2020 roku, uchwałą nr 153/IV/20 z dnia 17 kwietnia 2020 roku, uchwałą nr 328/VII/20 z dnia 24 lipca 2020 roku, uchwałą nr 3/I/22 z dnia 5 stycznia 2022 roku, uchwałą nr 31/I/23 z dnia 23 stycznia 2023 roku oraz uchwałą nr 267/VI/24 z dnia 18 czerwca 2024 roku. Regulamin określa w szczególności sprawy, które wymagają kolegialnego rozpatrzenia przez Zarząd Banku oraz zasady odbywania posiedzeń Zarządu, w tym posiedzeń zarządu przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, oraz zasady podejmowania uchwał w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Regulamin Zarządu Banku jest dostępny na stronach internetowych Banku20. Zarząd Banku ocenia, że Regulamin Zarządu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna jako regulacja określająca funkcjonowanie Zarządu jest adekwatna i zgodna z przepisami prawa i wymogami organów nadzoru.

Zgodnie ze Statutem Banku, Zarząd Banku prowadzi sprawy Banku i reprezentuje Bank. Do zakresu działania Zarządu Banku należą sprawy niezastrzeżone na mocy przepisów prawa lub Statutu do kompetencji innych organów statutowych Banku.

Zgodnie z postanowieniami Regulaminu Zarządu Banku, Zarząd Banku opracowuje strategię rozwoju Banku. Ponadto Zarząd przygotowuje wieloletnie programy rozwoju Banku i roczne plany finansowe Banku, które są opiniowane przez Radę Nadzorczą. Zarząd Banku dba o przejrzystość i efektywność systemu zarządzania ryzykiem oraz prowadzi sprawy Banku zgodnie z przepisami prawa i Dobrymi Praktykami. Podstawą zarządzania Bankiem jest profesjonalizm, wiarygodność, zaś stosunki z klientami cechuje rzetelność i uczciwość oraz postępowanie zgodne z obowiązującym prawem, w tym z przepisami regulującymi przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Zarząd Banku ustala zasady i sposób realizacji m.in. (i) polityki inwestycyjnej, (ii) polityki zarządzania aktywami i pasywami, (iii) polityki kredytowej, (iv) polityki kadrowej, płacowej i socjalnej w Banku oraz (v) polityki stóp procentowych.

Zarząd Banku, realizując zasadę sprawnego i rozważnego zarządzania Bankiem, jest odpowiedzialny za inicjowanie i realizację programów mających na celu zwiększenie wartości Banku, zwrotu z inwestycji dla akcjonariuszy oraz ochronę długofalowych interesów pracowników. Zarząd Banku podejmując decyzje dokłada wszelkich starań, aby jak najpełniej zapewnić realizację interesów akcjonariuszy, wierzycieli, pracowników oraz innych podmiotów i osób współpracujących z Bankiem w zakresie jego działalności gospodarczej. W ocenie Zarządu Banku działania podejmowane przez Zarząd Banku w celu realizacji powierzonych mu zadań w roku 2024 były skuteczne.

Członkowie Zarządu Banku powoływani są przez Radę Nadzorczą na wspólną, trwającą trzy lata kadencję. Zarząd dba o przejrzystość i efektywność systemu zarządzania, prowadzi sprawy Banku zgodnie z przepisami prawa i „Dobrymi Praktykami”.

Od dnia 1 stycznia do dnia 8 maja 2024 roku skład osobowy Zarządu Banku przedstawiał się następująco:

Leszek Skiba

Prezes Zarządu Banku. Od 2015 roku pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów, gdzie odpowiadał za nadzór nad polityką makroekonomiczną oraz legislacją w zakresie podatkowym. Wspierał prace legislacyjne związane z rynkami finansowymi i kapitałowymi, jak również przygotował koncepcję reformy systemu budżetowego. Od marca 2019 roku do kwietnia 2020 roku pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

W latach 2009-2015 pracował w Narodowym Banku Polskim w Instytucie Ekonomicznym, gdzie brał udział w pracach nad raportem wskazującym na konsekwencje członkostwa Polski w strefie euro oraz przygotowywał analizy dotyczące gospodarki strefy euro.

Od 2009 roku prowadzi działalność publiczną non-profit jako Przewodniczący Rady i ekspert Instytutu Sobieskiego. Leszek Skiba ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie na kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne. Jest autorem licznych publikacji z dziedziny swojej pracy zawodowej oraz działalności publicznej.

Leszek Skiba spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Magdalena Zmitrowicz

Wiceprezes Zarządu Banku. W 2018 roku rozpoczęła pracę w Banku Pekao S.A. jako Dyrektor Zarządzający w Departamencie Bankowości Korporacyjnej a od 1 grudnia 2018 roku została powołana na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku. Karierę zawodową rozpoczęła w 1999 roku w Banku Handlowym w Warszawie S.A. w sektorze Bankowości Detalicznej, następnie w Pionie Bankowości Przedsiębiorstw pełniąc funkcje kierownicze w strukturach regionalnych Banku, w tym m.in. Dyrektora Sprzedaży Regionu Północnego oraz w Departamencie Sektora Publicznego jako Dyrektor Biura Sektora Publicznego ds. Regionów. W ciągu dwudziestu lat pracy w bankowości zdobyła bogate doświadczenie zarówno w zakresie szerokiej działalności banku, w tym w szczególności w zakresie sprzedaży, ryzyka, operacji czy też rynku walutowego oraz w zakresie różnych segmentów klientów tj. klientów detalicznych, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, klientów instytucjonalnych i sektora publicznego czy też korporacji międzynarodowych. W latach 2016-2017 zarządzała Departamentem Klientów Korporacyjnych (Corporate Banking Departament) w strukturach CEEMEA Commercial Banking Group Citigroup. Kierowała pracami Grupy Strategy Champions w ramach Banku Handlowego w Warszawie.

Od stycznia 2019 roku Członek Rady Nadzorczej Pekao Leasing Sp. z o.o. Od grudnia 2018 roku Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Pekao Faktoring Sp. z o.o., a od marca 2021 roku Przewodnicząca Rady Nadzorczej Spółki.

Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz podyplomowych studiów Executive MBA (EMBA) organizowanych przy Wydziale Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła wiele szkoleń w kraju i zagranicą, w tym m.in. w zakresie zarządzania ryzykiem kredytowym, analizy finansowej i sprzedaży. W 2013 roku ukończyła Commercial Credit College w USA New York w ramach Citigroup. Ukończyła również Global CEO Program w IESE Business School & Wharton School University of Pennsylvania.

Magdalena Zmitrowicz spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Marcin Gadomski

Wiceprezes Zarządu Banku nadzorujący zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności Banku.

Ukończył studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej, na kierunku Finanse i Bankowość oraz ukończył studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej. Był także stypendystą na Uniwersytecie w Kilonii (Niemcy). Zdał szereg egzaminów certyfikacyjnych, w tym: Financial Risk Manager (FRM), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Project Management Professional (PMP), Certified Banking and Credit Analyst (CBCA). Brał udział w Programie Rozwoju Przywództwa prowadzonym przez The John Maxwell Team, jak również w Deloitte Leadership Program. Ukończył również Global CEO Program w IESE Business School & Wharton School University of Pennsylvania.

Marcin Gadomski rozpoczął swoją karierę zawodową w firmie doradczej Ernst & Young (obecnie EY) w 2002 roku, gdzie realizował projekty w obszarze ryzyka, finansów oraz audytu wewnętrznego w instytucjach finansowych oraz przedsiębiorstwach niefinansowych. Następnie swoją karierę związał z firmą Deloitte Advisory, najpierw w latach 2008-2012 jako Starszy Menadżer, a w latach 2016-2018 jako Dyrektor.

W ramach Deloitte Advisory dostarczał rozwiązań dla największych instytucji finansowych w Polsce i zagranicą m.in. w zakresie polityki kredytowej, modeli ryzyka, usprawniania procesu kredytowego dla klientów detalicznych i korporacyjnych, zarządzania ryzykiem rynkowym i płynności, zasad rachunkowości i wymogów regulacyjnych, badań due dilligence na potrzeby przejęć.

W latach 2012-2016 pełnił stanowisko Dyrektora Ryzyka Kredytowego Bankowości Detalicznej w Banku Millennium. Był odpowiedzialny za politykę kredytową i modele oceny kredytowej dla takich linii biznesowych jak niezabezpieczone kredyty konsumenckie, kredyty hipoteczne, kredyty dla małych firm.

Od sierpnia 2018 roku do listopada 2019 roku pełnił funkcję Członka Zarządu Pekao Banku Hipotecznego S.A. W okresie od 29 listopada 2019 roku do 21 kwietnia 2020 roku pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Banku Pekao S.A., gdzie odpowiadał za Pion Zarządzania Ryzykami, następnie był Dyrektorem ds. Ryzyka Kredytowego.

Od 1 lipca 2020 roku ponownie został powołany do składu Zarządu Banku Pekao S.A., gdzie odpowiada za Pion Zarządzania Ryzykami. 15 lutego 2021 roku uzyskał zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na pełnienie funkcji Członka Zarządu nadzorującego zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności Banku.

Marcin Gadomski dodatkowo zasiada w radach nadzorczych jako Przewodniczący Pekao Bank Hipoteczny S.A, Wiceprzewodniczący Rady w spółkach Pekao Leasing Sp. z o.o., Pekao Investment Banking S.A. oraz dodatkowo jest Zastępcą Przewodniczącego Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A. i Członkiem Rady Nadzorczej Systemu Ochrony Banków Komercyjnych.

Marcin Gadomski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Jarosław Fuchs

Wiceprezes Zarządu Banku. Z wyróżnieniem ukończył studia magisterskie na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na Wydziale Zarządzania na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz studia magisterskie na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Wydział Ekonomii na kierunku Finanse i Bankowość. Ukończył podyplomowe studia Executive MBA (EMBA) organizowane przy Wydziale Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim.

Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w Big Bank S.A. oraz na Akademii Górniczo- Hutniczej w Krakowie, gdzie pełnił rolę asystenta na Wydziale Zarządzania. W latach 1996- 1997 pracował w Raiffeisen Centrobank S.A. Oddział w Krakowie – odpowiadał za budowanie relacji z klientami korporacyjnymi.

Od września 1997 roku Jarosław Fuchs pracował w Société Générale Oddział w Warszawie jako starszy specjalista ds. marketingu w Biurze Handlowym w Krakowie. Od października 2000 roku był zatrudniony w Fortis Bank Polska S.A., gdzie pełnił rolę Starszego Doradcy Klienta w Centrum Obsługi Średnich i Dużych Przedsiębiorstw.

W marcu 2003 roku Jarosław Fuchs rozpoczął pracę w Banku Millennium S.A. jako Starszy Ekspert, a następnie Dyrektor Małopolskiego Centrum Współpracy z Klientami (Średnich i Dużych Przedsiębiorstw). W sierpniu 2004 roku związał się z Bankiem BPH S.A. w Krakowie.

Od grudnia 2007 roku związany z Bankiem Pekao S.A., w którym początkowo zajmował stanowiska menedżerskie w zakresie zarządzania relacjami z klientami korporacyjnymi. Od marca 2011 roku Jarosław Fuchs odpowiadał za zarządzanie relacjami z klientami private banking oraz zarządzaniem zespołem doradców private banking na stanowisku Dyrektora Regionalnego Biura Sprzedaży w Krakowie. Równocześnie, od 2013 roku, Jarosław Fuchs był również zatrudniony w Centralnym Domu Maklerskim Banku Pekao

S.A. na stanowisku Dyrektora w Regionie w Biurze Klientów Strategicznych, sprawując odpowiedzialność za dystrybucję produktów inwestycyjnych dla klientów strategicznych. Jarosław Fuchs pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Pekao Investment Management S.A.

Jarosław Fuchs spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

dr Jerzy Kwieciński

Wiceprezes Zarządu Banku, Absolwent Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej oraz doktorem nauk technicznych. Ukończył również studia podyplomowe dla kadry kierowniczej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz program międzynarodowych studiów Master of Business Administration (MBA) realizowany przez Uniwersytet w Antwerpii, Uniwersytet w Staffordshire, Wolny Uniwersytet w Brukseli oraz Uniwersytet Warszawski. Jerzy Kwieciński posiada również doświadczenie w pracy akademickiej i prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych, które zdobywał m.in. na Politechnice Warszawskiej oraz jako profesor wizytujący na Brunel University of West London.

Posiada ponad 30-letnie doświadczenie międzynarodowe w planowaniu strategicznym, zarządzaniu dużymi organizacjami, programami i projektami w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym i naukowo-badawczym, w tym w branży energetycznej.

W latach 1993-2004 był pracownikiem Komisji Europejskiej, w Przedstawicielstwie w Polsce – zarządzał programami i projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i uczestniczył w pracach przygotowujących Polskę do członkostwa w Unii Europejskiej. W latach 2004-2005 był prezesem Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości sp. z o.o.,

W latach 2008-2015 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu. W 2005 roku objął stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, gdzie zajmował się koordynacją polityki rozwoju kraju i polityki spójności oraz m.in. przygotowywał Strategię Rozwoju Kraju 2007-2015 i Narodową Strategię Spójności 2007-2013. W latach 2008- 2015 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w JP Capital Group sp. z o.o., specjalizującej się w przygotowywaniu i wdrażaniu przedsięwzięć oraz innowacyjnych projektów, w tym zakładaniu i prowadzeniu startupów. W tym czasie prowadził także Fundację Europejskie Centrum Przedsiębiorczości.

W 2015 roku został powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju. Od 2015 roku jest członkiem Narodowej Rady Rozwoju. W listopadzie 2015 roku został powołany na pierwszego zastępcę Wicepremiera w Ministerstwie Rozwoju. Od stycznia 2018 roku sprawował urząd Ministra Inwestycji i Rozwoju a od września 2019 roku jednocześnie funkcję Ministra Finansów, które pełnił do 15 listopada 2019 roku Zajmował się m. in. przygotowaniem i realizacją Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz realizacją polityki spójności. Od stycznia do października 2020 roku pełnił funkcję Prezesa Zarządu Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa S.A. (PGNiG) oraz zasiadał w Radach Nadzorczych TUW Polski Gaz, Europolgaz S.A. oraz był Przewodniczącym Rady Dyrektorów PGNiG Upstream Norway.

Jerzy Kwieciński zasiada w radach nadzorczych jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Pekao Investment Banking S.A. oraz Członek Rady Nadzorczej Pekao Leasing Sp. z o.o.

Jerzy Kwieciński spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Paweł Strączyński

Wiceprezes Zarządu Banku. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wydziału Gospodarki Narodowej, kierunku: finanse i bankowość oraz Master of Business Administration – Executive MBA o specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem.

Posiada bogate doświadczenie menedżerskie. Pełnił funkcję Prezesa Zarządu Tauron Polska Energia S.A. oraz był Członkiem Rady Zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Wcześniej był Wiceprezesem Zarządu ds. Finansowych w PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Pracował także w zarządach m.in.: Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., ZOWER Sp. z o.o., PGNiG Termika Energetyka Przemysłowa S.A., Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. w Jastrzębiu-Zdroju i Polskiej Grupy Biogazowej S.A.

Paweł Strączyński pełni dodatkowo funkcje Członka Rady Nadzorczej Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A., Członka Board of Directors KGHM International LTD z siedzibą w Kanadzie oraz Członka Zespołu Doradców Gospodarczych przy Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Paweł Strączyński spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

dr Błażej Szczecki

Wiceprezes Zarządu Banku. Od 2004 roku związany zawodowo z Grupą Kapitałową Pekao

S.A. W latach 2018- 2021 pełnił funkcje Pełnomocnika Zarządu ds. Transformacji, a następnie również Pełnomocnika Zarządu ds. Strategii, odpowiedzialny m.in. za nadzór nad transformacją cyfrową i operacyjną oraz za kierowanie pracami nad Strategią Banku. W latach 2017-2018 kierował Pionem Transformacji i Usług w Banku zarządzając m.in. IT Operacjami. W latach 2010-2017 na stanowisku Członka Zarządu Pekao Leasing odpowiadał m.in. za IT, Operacje, Ubezpieczenia, Obsługę Klienta.

W latach 2004-2010 pełnił funkcje kierownicze w Pionie Bankowości Korporacyjnej, w tym uczestniczył w pracach przygotowujących do połączenia Banku Pekao z Bankiem BPH. Zanim dołączył do Pekao pracował w firmie doradczej McKinsey we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, był pracownikiem naukowym na uniwersytetach we Frankfurcie nad Odrą i w Giessen w Niemczech, zdobył również doświadczenie zawodowe w Dresdner Banku.

Od 2017 roku pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Centrum Kart S.A. Od 2017 roku do sierpnia 2020 roku zasiadał z Radzie Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. pełniąc funkcję Zastępcy Przewodniczącego oraz Sekretarza Rady Nadzorczej. Ponownie został powołany do Rady Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. w marcu 2021 roku i obecnie pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki.

Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych, jest także absolwentem wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Ukończył szereg krajowych i zagranicznych szkoleń i programów, m.in. Unifuture we współpracy z Institute for Management Development (IMD) w Lozannie w Szwajcarii.

Błażej Szczecki spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Wojciech Werochowski

Wiceprezes Zarządu Banku. Manager z 20-letnim doświadczeniem w bankowości, od 4 lat związany z Bankiem Pekao S.A., z Pionem Bankowości Detalicznej. Od grudnia 2017 roku pełnił rolę dyrektora Departamentu Produktów Kredytowych Klienta Indywidualnego, gdzie zarządzał produktami kredytowymi klienta indywidualnego oraz był odpowiedzialny za poziom sprzedaży, jakość portfeli oraz za wyniki finansowe produktów i ich rozwój.

Przed dołączeniem do Banku Pekao S.A. pracował w PKO Banku Polskim, Banku Citi Handlowy oraz Banku BPH, odpowiadając za rozwój i zarządzanie produktami kredytowymi, w tym kredytami hipotecznymi, oraz funkcję CRM. W latach 2000- 2008 był związany z General Electric Capital w Polsce, z GE Money Bankiem. Pracował na stanowiskach związanych z zarządzaniem produktami, rozwojem nowych modeli biznesowych, strategicznym zarządzaniem ceną i finansami, programami Lean Six Sigma.

Posiada dyplom studiów wyższych oraz dyplom studiów MBA organizowanych przez Uniwersytet Gdański, Copenhagen Business School, Universiteit Antwerpen. Ukończył szkolenia w ramach GE Management Development Institute, w tym Six Sigma Black Belt oraz Advanced Manager Course.

Pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Pekao Direct Sp. z o.o. Od kwietnia 2022 roku Członek Rady Nadzorczej Pekao Bank Hipoteczny S.A.

Wojciech Werochowski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Piotr Zborowski

Wiceprezes  Zarządu  Banku.  Absolwent  Uniwersytetu  Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Wydziału Prawa i Administracji, kierunku prawo. Ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Posiada tytuł Executive Master of Business Administration.

W Banku Pekao S.A. pełnił funkcję dyrektora odpowiedzialnego za obszar obsługi organów korporacyjnych oraz nadzór właścicielski i wsparcie prac Zarządu i Rady Nadzorczej. Był zaangażowany w proces budowania i wdrażania strategii Banku, a także realizację szeregu projektów strategicznych oraz współpracę z ramienia Banku z grupą PZU S.A.

Wcześniej pracował m. in. w organach administracji rządowej: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Ministerstwie Aktywów Państwowych, na stanowisku zastępcy Dyrektora Biura Ministra. Pełnił funkcje doradcze w Agencji Mienia Wojskowego oraz odpowiadał za nadzór organizacyjno–prawny w Wojskowym Przedsiębiorstwie Handlowym.

Od września 2022 roku został powołany na Członka Rady Nadzorczej Pekao Banku Hipotecznego S.A.

Piotr Zborowski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

W dniu 8 maja 2024 roku Rada Nadzorcza Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna podjęła uchwały o odwołaniu z końcem dnia ze składu Zarządu Banku:

Pana Leszka Skiby,
Pana Jarosława Fuchs,
Pana Jerzego Kwiecińskiego,
Pana Wojciecha Werochowskiego,
Pana Pawła Strączyńskiego,
Pana Piotra Zborowskiego.

Rada Nadzorcza podjęła również uchwałę w sprawie otwartego postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa i stanowiska Wiceprezesów Zarządu Banku.

W dniu 8 maja Rada Nadzorcza delegowała następujących Członków Rady Nadzorczej na okres do trzech miesięcy:

  • Pana Roberta Sochackiego do czasowego wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu od 9 maja 2024 roku, z jednoczesnym powierzeniem kierowania pracami Zarządu oraz,
  • Panią Annę Wawrzyńczak – Palynyczak do czasowego wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu od dnia 9 maja 2024

Wobec powyższego od dnia 9 maja skład Zarządu Banku przedstawiał się następująco:

  • Pan Robert Sochacki – członek Rady Nadzorczej delegowany do wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku,
  • Pan Marcin Gadomski – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak – członek Rady Nadzorczej delegowany do wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku,
  • Pan Błażej Szczecki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Magda Zmitrowicz – Wiceprezes Zarządu

W dniu 9 lipca 2024 roku Rada Nadzorcza Banku, w ramach otwartego postępowania kwalifikacyjnego oraz po dokonaniu oceny odpowiedniości powołała:

  • z dniem 5 października 2024 roku w skład Zarządu Banku bieżącej wspólnej kadencji Pana Cezarego Stypułkowskiego

(i) na Prezesa Zarządu Banku, pod warunkiem i z chwilą uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego, lecz nie wcześniej niż z dniem 5 października 2024 roku, (ii) a w przypadku nieuzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego do dnia 5 października 2024 roku, na Wiceprezesa Zarządu Banku, do chwili spełnienia warunku określonego powyżej powierzając Panu Cezaremu Stypułkowskiemu na ten czas kierowanie pracami Zarządu Banku,

  • z dniem 10 lipca 2024 roku w skład Zarządu Banku bieżącej wspólnej kadencji Pana Roberta Sochackiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
  • z dniem 18 lipca 2024 roku w skład Zarządu Banku bieżącej wspólnej kadencji Panią Dagmarę Wojnar na stanowisko Wiceprezesa Zarządu.

Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, żaden z nowo powołanych członków Zarządu Banku od dnia objęcia funkcji nie będzie prowadził działalności konkurencyjnej w stosunku do Banku, w szczególności nie będzie posiadał statusu wspólnika w konkurencyjnej w stosunku do Banku spółce cywilnej, spółce osobowej lub spółce kapitałowej, ani nie będzie pełnił funkcji członka organu innej konkurencyjnej wobec Banku osoby prawnej ani prowadził własnej działalności gospodarczej, konkurencyjnej w stosunku do Banku. Żaden z nowo powołanych członków Zarządu Banku nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Ponadto do czasu powołania Pana Cezarego Stypułkowskiego do składu Zarządu Banku, pracami Zarządu kierował Pan Robert Sochacki Wiceprezes Zarządu.

W związku z powołaniem w skład Zarządu Banku Pan Robert Sochacki złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej Banku z dniem 9 lipca 2024 roku.

W związku z powyższym od dnia 18 lipca skład Zarządu Banku przedstawiał się następująco:

  • Pan Robert Sochacki – Wiceprezes Zarządu Banku kierujący pracami Zarządu,
  • Pan Marcin Gadomski – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak – członek Rady Nadzorczej delegowany do wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku,
  • Pan Błażej Szczecki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Dagmara Wojnar – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Magda Zmitrowicz – Wiceprezes Zarządu.

W dniu 9 sierpnia 2024 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie delegowania Członka Rady Nadzorczej Banku Pani Anny Wawrzyńczak-Palynyczak do wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku przez okres od dnia 10 sierpnia 2024 roku do dnia 10 września 2024 roku z zastrzeżeniem możliwości wcześniejszego zakończenia delegacji.

Ww. uchwała weszła w życie z chwilą podjęcia.

Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Członek Rady Nadzorczej Banku Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Członek Rady Nadzorczej Banku Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

W dniu 10 września 2024 roku Rada Nadzorcza Banku podjęła uchwałę w sprawie delegowania Pani Anny Wawrzyńczak- Palynyczak, Członka Rady Nadzorczej Banku, do wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku przez okres od dnia 11 września 2024 roku do dnia 4 października 2024 roku z zastrzeżeniem możliwości wcześniejszego zakończenia delegacji. Uchwała weszła w życie z chwilą podjęcia.

W dniu 26 września 2024 roku Rada Nadzorcza Banku w ramach otwartego postępowania kwalifikacyjnego oraz po dokonaniu oceny odpowiedniości, powołała z dniem 2 listopada 2024 roku w skład Zarządu Banku na okres bieżącej wspólnej kadencji Pana Marcina Zygmanowskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku.

Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Marcin Zygmanowski od dnia objęcia funkcji nie będzie prowadził działalności konkurencyjnej w stosunku do Banku, w szczególności nie będzie posiadał statusu wspólnika w konkurencyjnej w stosunku do Banku spółce cywilnej, spółce osobowej lub spółce kapitałowej, ani nie będzie pełnił funkcji członka organu innej konkurencyjnej wobec Banku osoby prawnej ani prowadził własnej działalności gospodarczej, konkurencyjnej w stosunku do Banku. Pan Marcin Zygmanowski nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

W dniu 26 września 2024 roku Rada Nadzorcza Banku odwołała Wiceprezes Zarządu Banku Panią Magdalenę Zmitrowicz ze składu Zarządu Banku.

W związku z powyższym od dnia 26 września skład Zarządu Banku przedstawiał się następująco:

  • Pan Robert Sochacki – Wiceprezes Zarządu Banku kierujący pracami Zarządu,
  • Pan Marcin Gadomski – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Anna Wawrzyńczak – Palynyczak – członek Rady Nadzorczej delegowany do wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu Banku,
  • Pan Błażej Szczecki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pani Dagmara Wojnar- Wiceprezes Zarządu.

W dniu 5 października 2024 roku Pan Cezary Stypułkowski zaczął pełnić role Wiceprezesa Zarządu Banku kierującego pracami Zarządu.

Od dnia 5 października skład Zarządu Banku przedstawiał się następująco:

  • Pan Cezary Stypułkowski – Wiceprezes Zarządu Banku kierujący pracami Zarządu,
  • Pan Robert Sochacki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Marcin Gadomski – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Błażej Szczecki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Dagmara Wojnar – Wiceprezes Zarządu.

Od dnia 2 listopada skład Zarządu Banku przedstawiał się następująco:

  • Pan Cezary Stypułkowski – Wiceprezes Zarządu Banku kierujący pracami Zarządu.
  • Pan Robert Sochacki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Marcin Gadomski – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Błażej Szczecki – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Dagmara Wojnar – Wiceprezes Zarządu Banku,
  • Pan Marcin Zygmanowski – Wiceprezes Zarządu.

W dniu 8 listopada 2024 roku Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła jednogłośnie zgodę na powołanie Cezarego Stypułkowskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Banku.

Rada Nadzorcza Banku z dniem 5 października 2024 roku powołała Pana Cezarego Stypułkowskiego na stanowisko Prezesa Zarządu Banku pod warunkiem oraz z chwilą uzyskania zgody KNF. Do czasu uzyskania tej zgody Pan Cezary Stypułkowski pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Banku kierującego pracami Zarządu Banku. Otrzymanie zgody KNF oznacza spełnienie warunku z uchwały Rady Nadzorczej Banku z dnia 9 lipca 2024 roku i tym samym objęcie funkcji Prezesa Zarządu Banku przez Pana Cezarego Stypułkowskiego z chwilą uzyskania zgody KNF.

Cezary Stypułkowski

Prezes Zarządu Banku.

W latach 2010 – 2024 prezes mBank S.A.. Pełni funkcję wiceprzewodniczącego Rady Związku Banków Polskich oraz przewodniczy Sekcji Banków Dużych przy ZBP. Od 2022 r. zasiada w międzynarodowej radzie doradców MasterCard. W październiku 2024 r. dołączył do Rady Institute of International Finance (IIF) w Waszyngtonie, najważniejszej globalnej organizacji branży finansowej, zrzeszającej blisko 500 największych podmiotów z ponad 60 krajów. Od 2012 r. jest współprzewodniczącym Emerging Markets Advisory Council przy IIF.

W latach 2006-2010 pracował w J.P. Morgan w Londynie, gdzie od 2007 roku był dyrektorem zarządzającym banku inwestycyjnego J.P. Morgan na Europę Środkową i Wschodnią.

W latach 2003-2006 pełnił funkcję prezesa zarządu Grupy PZU, a w latach 1991-2003 kierował zarządem Banku Handlowego S.A. w Warszawie.

Był członkiem międzynarodowej rady doradczej zarządu Deutsche Banku, Europejskiej Rady Doradców J.P. Morgan, międzynarodowej rady doradczej INSEAD oraz członkiem Geneva Association.

Jest doktorem nauk prawnych Uniwersytetu Warszawskiego. W późnych latach osiemdziesiątych jako stypendysta Fulbrighta studiował na Business School Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku.

Cezary Stypułkowski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Dagmara Wojnar

Wiceprezes Zarządu Banku. Absolwentka bankowości na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz studiów Multinational MBA na ESADE w Hiszpanii z kwalifikacjami biegłego rewidenta oraz FCCA. Ukończyła szereg programów rozwojowych na wiodących uczelniach biznesowych (m.in. INSEAD, London Business School).

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w sektorze finansowym, z czego ponad 10 lat w zarządzaniu finansami banku. Pracowała dla największych instytucji bankowych w Polsce, realizując istotne dla sektora transakcje.

W latach 2022-2024 jako Partner Associate w KPMG odpowiadała za usługi doradcze dla dyrektorów finansowych. W latach 2010-2022 zarządzała obszarem Controlingu/MIS w Santander Bank Polska, gdzie realizowała wiele istotnych projektów związanych z zarządzaniem finansami. Była członkiem komitetów decyzyjnych w banku, a także członkiem rad nadzorczych. W latach 2000-2010 pracując w KPMG brała udział w projektach dla sektora finansowego dotyczących badania sprawozdań finansowych, wyceny do wartości godziwej portfeli kredytowych, due dilligence oraz doradztwa przy transakcjach fuzji i przejęć.

Propagatorka partnerstwa finansów i biznesu. Liderka budująca lojalne i zaangażowane zespoły.

Dagmara Wojnar spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Marcin Gadomski

Wiceprezes Zarządu Banku nadzorujący zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności Banku.

Ukończył studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej, na kierunku Finanse i Bankowość oraz ukończył studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej. Był także stypendystą na Uniwersytecie w Kilonii (Niemcy). Zdał szereg egzaminów certyfikacyjnych, w tym: Financial Risk Manager (FRM), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Project Management Professional (PMP), Certified Banking and Credit Analyst (CBCA). Brał udział w Programie Rozwoju Przywództwa prowadzonym przez The John Maxwell Team, jak również w Deloitte Leadership Program.

Marcin Gadomski rozpoczął swoją karierę zawodową w firmie doradczej Ernst & Young (obecnie EY) w 2002 roku, gdzie realizował projekty w obszarze ryzyka, finansów oraz audytu wewnętrznego w instytucjach finansowych oraz przedsiębiorstwach niefinansowych. Następnie swoją karierę związał z firmą Deloitte Advisory, najpierw w latach 2008-2012 jako starszy menedżer, a w latach 2016-2018 jako dyrektor. W ramach Deloitte Advisory dostarczał rozwiązań dla największych instytucji finansowych w Polsce i zagranicą m.in. w zakresie polityki kredytowej, modeli ryzyka, usprawniania procesu kredytowego dla klientów detalicznych i korporacyjnych, zarządzania ryzykiem rynkowym i płynności, zasad rachunkowości i wymogów regulacyjnych, badań due dilligence na potrzeby przejęć.

W latach 2012-2016 pełnił stanowisko dyrektora Ryzyka Kredytowego Bankowości Detalicznej w Banku Millennium. Był odpowiedzialny za politykę kredytową i modele oceny kredytowej dla takich linii biznesowych jak niezabezpieczone kredyty konsumenckie, kredyty hipoteczne, kredyty dla małych firm.

Od sierpnia 2018 roku do listopada 2019 roku pełnił funkcję członka Zarządu Pekao Banku Hipotecznego S.A. W okresie od 29 listopada 2019 roku do 21 kwietnia 2020 roku pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu Banku Pekao S.A., gdzie odpowiadał za Pion Zarządzania Ryzykami, następnie był dyrektorem ds. Ryzyka Kredytowego. Od 1 lipca 2020 roku ponownie został powołany do składu Zarządu Banku Pekao S.A., gdzie odpowiada za Pion Zarządzania Ryzykami. 15 lutego 2021 roku uzyskał zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na pełnienie funkcji członka Zarządu nadzorującego zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności banku.

Marcin Gadomski dodatkowo zasiada w radach nadzorczych jako wiceprzewodniczący Rady w spółkach Pekao Leasing Sp. z o.o., Pekao Investment Banking S.A. oraz jako przewodniczący Rady Nadzorczej Pekao Bank Hipoteczny S.A. Dodatkowo jest członkiem Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A. oraz Systemu Ochrony Banków Komercyjnych S.A.

Marcin Gadomski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Robert Sochacki

Wiceprezes Zarządu Banku. Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Canadian Executive MBA. Dyplomowany analityk finansowy – CFA (Chartered Financial Analyst). Ukończył również IESE Business School – Advanced Management Program.

Od blisko 30 lat związany z rynkiem finansowym.

Od kwietnia 2015 r. do maja 2024 r. prezes Zarządu Beta Securities Poland S.A. – spółki, która wspiera rozwój funduszy ETF w Polsce. Wcześniej, w okresie od lipca 2011 r. do kwietnia 2014 r. członek Zarządu Opera TFI SA (gdzie odpowiadał za obszar inwestycji prywatnych – private equity) oraz Opera Dom Maklerski. Od czerwca 2007 r. do czerwca 2011 r. – wiceprezes Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego (odpowiedzialny za nadzór nad obszarem rynków finansowych, finansowania projektów inwestycyjnych i sprzedaży). Ponadto pracował w PKO Banku Polskim SA jako zastępca dyrektora Departamentu Skarbu oraz w Credit Lyonnais Bank Polska, gdzie kierował zespołem sprzedaży w Departamencie Skarbu.

Posiada wieloletnie doświadczenie w radach nadzorczych spółek kapitałowych. Zasiadał w radach nadzorczych spółek: Agiofunds TFI SA (członek Komitetu Ryzyka), PEKAES SA (członek Komitetu Audytu), SEKO S.A. (członek Komitetu Audytu), Krajowy Fundusz Kapitałowy SA, KUKE SA.

Był wykładowcą Warszawskiego Instytutu Bankowości. Ukończył liczne szkolenia i kursy z zakresu bankowości, zarządzania i finansów.

Robert Sochacki spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

dr Błażej Szczecki

Wiceprezes Zarządu Banku. Od 2004 roku związany zawodowo z Grupą Kapitałową Pekao

S.A. W latach 2018-2021 pełnił funkcje pełnomocnika zarządu ds. transformacji, a następnie również pełnomocnika zarządu ds. strategii, odpowiedzialny m.in. za nadzór nad transformacją cyfrową i operacyjną oraz za kierowanie pracami nad Strategią Banku. W latach 2017-2018 kierował Pionem Transformacji i Usług w banku zarządzając m.in. IT i Operacjami. W latach 2010-2017 na stanowisku członka Zarządu Pekao Leasing odpowiadał m.in. za IT, operacje, ubezpieczenia, obsługę klienta.

W latach 2004-2010 pełnił funkcje kierownicze w Pionie Bankowości Korporacyjnej, w tym uczestniczył w pracach przygotowujących do połączenia Banku Pekao z Bankiem BPH. Zanim dołączył do Pekao pracował w firmie doradczej McKinsey we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, był pracownikiem naukowym na uniwersytetach we Frankfurcie nad Odrą i w Giessen w Niemczech, zdobył również doświadczenie zawodowe w Dresdner Banku.

Od 2017 roku pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Centrum Kart S.A. Od 2017 roku do sierpnia 2020 roku zasiadał w Radzie Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. pełniąc funkcję zastępcy przewodniczącego oraz sekretarza Rady Nadzorczej. Ponownie został powołany do Rady Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. w marcu 2021 roku i obecnie pełni funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki.

Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych, jest także absolwentem wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Ukończył szereg krajowych oraz zagranicznych szkoleń i programów, m.in. Unifuture we współpracy z Institute for Management Development (IMD) w Lozannie w Szwajcarii.

Błażej Szczecki spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Marcin Zygmanowski

Wiceprezes Zarządu Banku, Przez prawie 30 lat zawodowo związany z Accenture, gdzie od 2005 r. pełnił rolę Managing Director.

W latach 2005-2013 kierował praktyką technologii informatycznych w Accenture w Polsce.

W latach 2013-2015 zbudował praktykę transformacji cyfrowej dla sektora bankowego w Polsce, a od 2016 r. został liderem globalnej praktyki ze specjalizacją na cyfrowe startupy bankowe.

W latach 2017 – 2019 kierował programem, dzięki któremu powstał nowy bank cyfrowy we Francji i do 2023 r. odpowiadał za jego utrzymanie, dalszy rozwój i ciągłość działania. Jednocześnie pracował ściśle z czołowymi bankami w Polsce, realizując projekty w obszarze bankowości detalicznej, korporacyjnej i inwestycyjnej.

Kierował dużymi, wieloletnimi programami transformacyjnymi u klientów w Polsce i na świecie transformującymi lokalne, regionalne i globalne organizacje, przy wykorzystywaniu ustabilizowanych i nowych technologii.

Posiada szerokie doświadczenie międzynarodowe: pracował nad dużymi projektami w instytucjach finansowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Czechach, na Litwie, Węgrzech, w Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Malezji, Singapurze.

Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz zakończył studia podyplomowe w obszarze IT na Swiss Federal Institute of Technology w Zurychu. Odbył szereg zagranicznych szkoleń i programów dotyczących zarządzania złożonymi programami, budową rozwiązań technologicznych, cyberbezpieczeństwa, chmury, blockchain, Gen AI, zarządzania ryzykiem.

Marcin Zygmanowski spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Członkowie Zarządu Banku koordynują i nadzorują działalność Banku zgodnie z podziałem kompetencji uchwalonym przez Zarząd Banku i zatwierdzonym przez Radę Nadzorczą. Na dzień 31 grudnia 2024 roku podział kompetencji pomiędzy członkami Zarządu Banku był następujący:

Prezes Zarządu Banku Cezary Stypułkowski zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Zarządu Banku, prezentuje stanowisko Zarządu Banku wobec organów Banku oraz w stosunkach zewnętrznych, w szczególności wobec organów Państwa.

Prezes Zarządu Banku Cezary Stypułkowski koordynuje prace członków Zarządu Banku, wydaje zarządzenia, zgodnie z postanowieniami przepisów wewnętrznych Banku.

Prezes Zarządu Banku nadzoruje następujące obszary działalności Banku: audyt wewnętrzny, ryzyko braku zgodności, komunikację korporacyjną, relacje inwestorskie, bezpieczeństwo, ryzyko prawne, projekty strategiczne, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz analizy makroekonomiczne i transformację cyfrową.

Prezes Zarządu Banku został wyznaczony jako Członek Zarządu odpowiedzialny za wdrażanie obowiązków określonych w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Wiceprezes Zarządu Banku Marcin Gadomski nadzoruje działalność Pionu Zarządzania Ryzykami w tym ryzyko ESG oraz odpowiada za nadzorowanie procesu zarządzania ryzykiem działalności bancassurance.

Wiceprezes Zarządu Banku Dagmara Wojnar nadzoruje działalność Pionu Finansowego oraz została wyznaczona, jako członek Zarządu, do którego są zgłaszane naruszenia oraz który jest odpowiedzialny za bieżące funkcjonowanie procedury zgłaszania zaruszeń (tzw. whistleblowing).

Wiceprezes Zarządu Banku Robert Sochacki nadzoruje działalność Pionu Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej oraz Pion Bankowości Przedsiębiorstw i Centrum – Biuro Maklerskie Pekao.

Wiceprezes Zarządu Banku Błażej Szczecki nadzoruje działalność Pionu Bankowości Detalicznej i Prywatnej.

Wiceprezes Zarządu Banku Marcin Zygmanowski nadzoruje działalność Pionu Technologii i Operacji oraz koordynuje działania mające na celu odpowiednie zarządzanie ryzykiem dotyczącym bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego.

Rada Nadzorcza działa na podstawie Regulaminu Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna przyjętego uchwałą nr 10/15 Rady Nadzorczej z dnia 6 lutego 2015 roku, a następnie zmienionego: uchwałą nr 9/18 z dnia 13 marca 2018 roku, uchwałą nr 128/20 z dnia 15 lipca 2020 roku, uchwałą nr 157/20 z dnia 3 listopada 2020 roku, uchwałą nr 168/20 z dnia 10 listopada 2020 roku, uchwałą nr 108/21 z dnia 8 lipca 2021 roku, uchwałą nr 10/22 z dnia 24 stycznia 2022 roku oraz uchwałą nr 116/23 z dnia 18 października 2023 roku.

Regulamin Rady Nadzorczej dostępny jest na stronach internetowych Banku.

Rolą Rady Nadzorczej jest sprawowanie ogólnego i stałego nadzoru nad działalnością Banku, uwzględniając również pełnioną przez Bank funkcję jednostki dominującej w stosunku do spółek zależnych. Poza kompetencjami wynikającymi z przepisów prawa, Rada Nadzorcza ma kompetencje określone w Statucie Banku, w tym w szczególności Rada Nadzorcza rozpatruje wszystkie sprawy wnoszone na Walne Zgromadzenie Banku.

Członkowie Rady Nadzorczej w swoim postępowaniu kierują się interesem Banku i podejmują wszelkie działania mające na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady Nadzorczej. Ponadto Członkowie Rady Nadzorczej Banku nie mogą podejmować takich działań oraz decyzji, które powodowałyby konflikt interesów albo które byłyby sprzeczne z interesami Banku. O zaistniałym konflikcie interesów albo możliwości jego powstania członek Rady Nadzorczej powinien poinformować Radę Nadzorczą i powstrzymać się od zabierania głosu w dyskusji oraz od głosowania nad uchwałą w sprawie, w której zaistniał konflikt interesów.

Zgodnie z obowiązującym prawem, Rada Nadzorcza sporządza i przedkłada Walnemu Zgromadzeniu Banku ocenę sprawozdania Zarządu z działalności Banku oraz z działalności Grupy Kapitałowej Banku za ubiegły rok obrotowy, ocenę sprawozdania finansowego Banku oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Kapitałowej Banku za ubiegły rok obrotowy, ocenę wniosków Zarządu dotyczących podziału zysku lub pokrycia straty, jak również sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej Banku. Oceny te są udostępniane akcjonariuszom przed Walnym Zgromadzeniem Banku.

Rada Nadzorcza utworzyła komitety problemowe, zajmujące się poszczególnymi dziedzinami działalności Banku, do których należą: Komitet ds. Audytu, Komitet ds. Nominacji i Wynagrodzeń i Komitet ds. Ryzyka. Sprawozdania komitetów powołanych przez Radę Nadzorczą są przechowywane w Centrali Banku. Roczne raporty komitetów są załączane do sprawozdania Rady Nadzorczej i publikowane w takim samym trybie jak sprawozdanie.

W 2024 roku Rada Nadzorcza odbyła 15 posiedzeń.

W dniach 1 stycznia do 17 kwietnia 2024 roku skład osobowy Rady Nadzorczej przedstawiał się następująco:

dr hab. Beata Kozłowska-Chyła

Przewodnicząca Rady Nadzorczej. Pełni funkcję Prezesa Zarządu PZU S.A. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych.

Jest wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Prawa Handlowego. Wykonuje zawód radcy prawnego, jest arbitrem rekomendowanym w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie.

Pełniła funkcję członka rady nadzorczej PZU S.A., członka rady nadzorczej TFI PZU S.A. i PTE PZU S.A. oraz dwukrotnie była członkiem zarządu PZU S.A. Zasiadała również w zarządzie PZU Życie S.A. Pracowała także jako zastępca dyrektora Departamentu Prawno-Licencyjnego w Urzędzie Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi oraz pełniła funkcję prezesa zarządu Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego S.A.

Beata Kozłowska – Chyła obecnie jest przewodniczącą rady nadzorczej PZU Życie S.A. Jest także członkiem Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń i członkiem Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu prawa spółek, prawa papierów wartościowych oraz prawa ubezpieczeniowego, opublikowanych w renomowanych czasopismach polskich i zagranicznych, a także autorką artykułów popularyzatorskich.

Małgorzata Sadurska

Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej. Od 2017 roku jest Członkiem Zarządu PZU S.A., a w okresie od 2017 roku do 2022 roku była Członkiem Zarządu PZU Życie S.A., gdzie obecnie pełni funkcję Dyrektora Grupy PZU.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowych studiów Organizacja i Zarządzanie w Lubelskiej Szkole Biznesu. Ukończyła studia Master of Business Administration na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Program menedżerskich studiów był realizowany we współpracy z amerykańską uczelnią University of Minnesota w Minneapolis.

W Zarządzie PZU SA jest odpowiedzialna za Pion Współpracy z Bankami oraz Pion Klienta Korporacyjnego. Jest także członkiem kluczowych Komitetów funkcjonujących w PZU SA oraz PZU Życie SA.

Do 2017 roku na stanowisku szefa Kancelarii Prezydenta RP. W latach 2005-2015 była Posłem na Sejm RP.

W 2007 roku pełniła funkcję przewodniczącej Rady Nadzorczej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Aktualnie Członek Rady Nadzorczej Link4 TU S.A. oraz Przewodnicząca Rady Nadzorczej Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych PZUW, POLSKI GAZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych i POLSKI GAZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych na Życie. Jest również wykładowcą w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.

dr Stanisław Ryszard Kaczoruk

Sekretarz Rady Nadzorczej, Członek następujących Rad Nadzorczych spółek notowanych na GPW: MCI Capital Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (2009-2011), Eficom- Sinersio S.A (2015-2016), Alior Bank (2016- 2017), Bank Pekao S.A. (Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, od 2017), Qumak S.A. (2017-2019), PKP PLK S.A. (od 2018).

Brał udział w projektach związanych z tworzeniem strategii dla strategicznych spółek, a także współpracował z czołowymi firmami doradczymi w obszarze przejęć kapitałowych i restrukturyzacji firm (między innymi PKP Energetyka, Elester PKP). Współpracował także przy organizacji TFI KGHM. Ekspert Ministerstwa Rozwoju ds. wykorzystania dotacji UE.

Był również doradcą spółki Aplikacje Krytyczne (analizy VAT) działającej na rzecz Ministerstwa Finansów. W latach 1998–2016 pracował na stanowiskach dyrektorskich oraz we władzach spółek kapitałowych działających na rynku IT, usług prawniczych, doradczych, równocześnie prowadząc działalność gospodarczą z zakresu budowy modeli biznesowych, opracowywania analiz rynkowych, segmentacji, analizy struktur organizacyjnych i procesów, inżynierii finansowej, windykacji oraz restrukturyzacji firm i budowy strategii.

Prowadził działalność koncepcyjną, koordynacyjną i promocyjną oraz edukacyjną w zakresie ochrony cyberprzestrzeni w Polsce. Posiada szeroką wiedzę i doświadczenie praktyczne oraz menedżerskie. Od 1978 do 1992 prowadził działalność dydaktyczno- naukową na uczelniach we Wrocławiu i Szczecinie.

W latach 1991–93 szef działu IT w KGHM-Metraco sp. z o.o., w 1993 szef działu IT Biura Zarządu KGHM S.A., w 1994 dyrektor handlowy–regionalny w InterAms sp. z o.o.; 1994- 95 dyrektor handlowy w NetCom sp. z o.o.; 1995-97 dyrektor zarządzający w Kaczmarski Burgel Inkasso sp. Z o.o.; 1997-2002 dyrektor handlowy w firmie Winuel S.A. (EMAX); 2002-2005 współpracował z ComputerLand S.A. oraz 2005-2006 z SPIN S.A. w zakresie m.in. określenia i realizacji strategii rozwoju produktów, badania rynku, pozyskania klientów; 2004-2012 członek zarządu Value BasedAdvisors sp. z o.o., od 1999 prezes i współwłaściciel Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego sp. z o.o. (2013-2018 prezes Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego S.A.); 2015-2016 prokurent w Eficom-SinersioS.A. Matematyk. Absolwent Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1979-1991 praca naukowo-dydaktyczna na uczelniach wyższych.

W 1986 uzyskał doktorat w zakresie nauk technicznych, dodatkowo ukończone w 1986 podyplomowe studium pedagogiczne, szkolenia IFG, w 1993 Podyplomowe Polsko- Amerykańskie Studium Komunikacji Społecznej, Politechnika Wrocławska & Univ. of Connecticut, USA; kilkadziesiąt szkoleń z zakresu marketingu i zarządzania, ekonomii, finansów, informatyki, NLP, BHP. Udział w wielu pracach naukowo badawczych, współpraca z kilkoma uczelniami i ośrodkami naukowymi w Polsce (między innymi od 2016 – CEZAMAT – członek Rady Programowej), kilkanaście publikacji z zakresu analiz teoretycznych i zastosowań matematyki (w tym statystyki matematycznej) oraz informatyki między innymi w ekonomii i ochronie środowiska, zamieszczone w licznych czasopismach naukowych polskich i zagranicznych. Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi (2005), Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2012) oraz licznymi wyróżnieniami i odznaczeniami organizacji społecznych i stowarzyszeń.

Marcin Izdebski

Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej. Praktykę zawodową zdobywał w sektorze prywatnym, organizacjach pozarządowych oraz administracji rządowej, z którą jest nieprzerwanie związany od 2016 roku. Przez ten czas odpowiadał za nadzór nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa. Odpowiadał za przeprowadzenie transakcji kapitałowych polegających na przejęciach, połączeniach, wydzieleniach aktywów lub spółek. Posiada doświadczenie w organach nadzoru spółek kapitałowych m.in. PKO Bank Polski S.A. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Departamentu Spółek Paliwowo-Energetycznych w Ministerstwie Aktywów Państwowych. W latach 2017 – 2022 pełnił funkcje Przewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej S.A. oraz Członka Rady Nadzorczej Polskiego Holdingu Hotelowego Sp. z o.o., Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A., PKO Bank Polski S.A., a obecnie jest Członkiem Rady Nadzorczej w System Gazociągów Tranzytowych EuropolGaz S.A.

Sabina Bigos-Jaworowska

Członek Rady Nadzorczej. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach wydziału Ekonomii. Ukończyła Studia Podyplomowe w zakresie Zarzadzania w Ochronie Zdrowia na tej samej uczelni. Posiada dyplom Ministra Skarbu Państwa uprawniający do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Od 1994 roku związana jest z sektorem Opieki Zdrowotnej, w 2000 roku objęła stanowisko Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Oświęcimiu, a od 2019 roku jest Dyrektorem Szpitala Wojewódzkiego w Bielsku-Białej. W roku 2016 pełniła funkcję Członka Rady Nadzorczej spółki PL 2012+, operatora Stadionu Narodowego w Warszawie. W kwietniu 2017 roku ponownie została powołana na kolejną kadencję na stanowisko Wiceprzewodniczącej.

Dodatkowo, sprawuje funkcje Wiceprezesa Stowarzyszenia Szpitali Małopolski, Członka Zarządu Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Szpitali Powiatowych, Przedstawiciela Pracodawców Konwentu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu oraz Członka Rady ds. Ochrony Zdrowia w Ramach Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej.

Michał Kaszyński

Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Podyplomowego Studium z zakresu Zarządzania Personelem na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W roku 1992 odbył staż w ramach programu Tempus w Instituto Formazione Operatori Aziendali we Włoszech z zakresu zarządzania i marketingu. W roku 2005 ukończył aplikacje radcowską, jest wpisany na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. W latach 1988 – 2011 związany ze spółką SAOL Dystrybucja, zajmującą się dystrybucją napojów alkoholowych, która od 2004 roku należała do grupy CEDC S.A.

W spółce odpowiednio pełnił funkcje Dyrektora do spraw Zarządzania Zasobami Ludzkimi, a następnie Dyrektora do spraw Administracyjno Prawnych i HR. Od 2005 roku prowadzi własną działalność gospodarczą w ramach, której świadczy pomoc prawną przedsiębiorcom i jednostkom samorządowym w zakresie inwestycji, produkcji, zarządzania zasobami lokalowymi, sprzedaży oraz działalności medycznej. Zasiadał w Radach Nadzorczych: Miejskiego Zakładu Energetyki Cieplnej, Firmy Handlowej SAOL, Przedsiębiorstwa Handlu Spożywczego, KBO Oświęcim, Gliwickich Zakładów Usług Górniczych oraz Krynicy Uzdrowisko-Żegiestów Spółka Akcyjna.

Marian Majcher

Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Wydziale Nauk Społecznych oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle z siedzibą w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął jako pracownik naukowy na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W latach 1990–1999 poświęcił się budowie wolnych mediów w Polsce jako współwłaściciel wydawnictw prasowych „Słowo” w Chorzowie i „Wolne Słowo” w Katowicach. Swoją karierę zawodową w przemyśle rozpoczął w 1999 roku, będąc do 2016 roku związany z Grupą CTL Maczki-Bór S.A. i jej szeroką działalnością na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Piastował funkcje Dyrektora Zarządzającego oraz Wiceprezesa Zarządu CTL, odgrywając kluczową rolę w prywatyzacji tego przedsiębiorstwa (ówczesnej Kopalni Piasku Maczki-Bór) i włączeniu go do Grupy CTL Logistics – jednego z największych w Europie niezależnego i prywatnego przewoźnika kolejowego. Od maja 2010 roku do maja 2016 roku pełnił funkcję Prezesa Zarządu CTL Maczki – Bór S.A. Od 2003 roku piastuje funkcję Prezesa Zarządu CTL Haldex S.A., firmy zajmującej się technologicznym odzyskiem węgla kamiennego z odpadowej skały płonnej. Jest to równocześnie jeden z największych zrealizowanych i proekologicznych projektów rozwojowych Grupy CTL Maczki-Bór w kooperacji z firmą Haldex S.A. Jest dyplomowanym członkiem Rad Nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa.

Wiedzę z zakresu bankowości pogłębiał na organizowanych przez Boston Consulting Group warsztatach z zakresu analiz rynkowych, zarządzania ryzykiem oraz otoczenia ekonomicznego. Jest także specjalistą w zakresie pozyskiwania źródeł finansowania modernizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz prowadzenia negocjacji. Pełnił funkcje w Radach Nadzorczych między innymi: Agencji Rozwoju Regionalnego w Żorach (Wiceprzewodniczący RN), Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Legnicy (Członek RN), Tauron Czech Energy s.r.o. w Ostrawie, Kopalni Piasku Maczki- Bór Spółka z o.o. (Przewodniczący RN), Centralnego Ośrodka Informatyki Górnictwa S.A. w Katowicach (Członek RN), EIB S.A. w Toruniu (członek RN), MB EKO S.A. w Sosnowcu, Metanel S.A. w Warszawie, oraz Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa S.A. w Katowicach. Od 2017 r. pełni funkcję członka Rady Nadzorczej Banku Pekao S.A., w tym członka Komitetu Ryzyk Rady Nadzorczej. Laureat wielu nagród z zakresu zarządzania w tym: (i)

„Sukces na Śląsku. Ludzi i firmy” w kategorii Menedżer na Śląsku 2012 przyznaną przez Śląskie Stowarzyszenie Menedżerów w Katowicach, (ii) „Gazela Biznesu” za osiągnięty rozwój i wzrost firmy przyznaną przez Puls Biznesu, (iii) „Firma dobrze widziana” przyznaną przez Business Centre Club.

Wyróżniony medalem Zasłużony dla Województwa Katowickiego (1999) oraz odznaką Zasłużony Działacz Kultury (1999). W 2010 r. Prezydent RP Lech Kaczyński uhonorował Pana Mariana Majchera Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za kształtowanie wolnych mediów w latach 80-tych XX wieku.

Czterech Członków Rady Nadzorczej, tj.: Sabina Bigos-Jaworowska, Stanisław Ryszard Kaczoruk, Michał Kaszyński oraz Marian Majcher spełnia kryteria niezależności określone w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym a także nie ma rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.

W dniu 17 kwietnia 2024 roku Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku uwzględniając ocenę spełnienia wymogów odpowiedniości, powołało członków Rady Nadzorczej Banku na nową wspólną, trwającą trzy lata kadencję, rozpoczynającą się w dniu 18 kwietnia 2024 roku.

W skład Rady Nadzorczej Banku zostały powołane następujące osoby:

  • Pan Krzysztof Czeszejko-Sochacki – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Bartosz Grześkowiak – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Radosław Niedzielski – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Jacek Nieścior – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Artur Nowak-Far – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Artur Olech – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Robert Sochacki – członek Rady Nadzorczej,
  • Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak – członek Rady

Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, żaden z członków Rady Nadzorczej Banku nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonymi oświadczeniami, żaden z członków Rady Nadzorczej Banku nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

W dniu 22 kwietnia 2024 roku Rada Nadzorcza Banku wybrała Pana Artura Olecha na Przewodniczącego Rady Nadzorczej Banku, a także Pana Bartosza Grześkowiaka i Pana Artura Nowaka-Fara na Wiceprzewodniczących Rady Nadzorczej Banku.

Ponadto w dniu 22 kwietnia 2024 roku Rada Nadzorcza Banku wybrała na Sekretarza Panią Annę Wawrzyńczak-Palynyczak.

W dniu 9 lipca 2024 roku Rada Nadzorcza Banku, w ramach otwartego postępowania kwalifikacyjnego oraz po dokonaniu oceny odpowiedniości, powołała z dniem 10 lipca 2024 roku w skład Zarządu Banku na okres bieżącej wspólnej  kadencji  Pana  Roberta  Sochackiego  na  stanowisko  Wiceprezesa  Zarządu  Banku.  W  związku z powołaniem w skład Zarządu Banku Pan Robert Sochacki złożył rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej Banku z dniem 9 lipca 2024 roku.

W dniu 6 września 2024 roku, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku, uwzględniając ocenę spełnienia wymogów odpowiedniości, powołało Pana Witolda Walkowiaka do składu Rady Nadzorczej Banku na wspólną, trwającą trzy lata kadencję, która rozpoczęła się w dniu 18 kwietnia 2024 roku.

Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Witold Walkowiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Witold Walkowiak nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

W dniu 28 listopada 2024 roku, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku, uwzględniając ocenę spełnienia wymogów odpowiedniości, powołało Panią Magdalenę Joannę Dziewguć do składu Rady Nadzorczej Banku na wspólną, trwającą trzy lata kadencję, która rozpoczęła się w dniu 18 kwietnia 2024 roku.

Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pani Magdalena Joanna Dziewguć nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pani Magdalena Dziewguć nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

W dniu 18 grudnia 2024 roku Pani Anna Wawrzyńczak-Palynyczak złożyła rezygnację z członkostwa w Radzie Nadzorczej Banku, ze skutkiem na dzień 18 grudnia 2024 roku.

W związku z powyższym skład Rady Nadzorczej przedstawia się następująco

  • Pan Artur Olech – Przewodniczący Rady Nadzorczej,
  • Pan Bartosz Grześkowiak – Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
  • Pan Artur Nowak-Far – Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej,
  • Pan Jacek Nieścior – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Krzysztof Czeszejko-Sochacki – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Radosław Niedzielski – członek Rady Nadzorczej,
  • Pan Witold Walkowiak – członek Rady Nadzorczej,
  • Pani Magdalena Dziewguć – członek Rady

Sześciu Członków Rady Nadzorczej, tj.: Artur Nowak-Far, Krzysztof Czeszejko-Sochacki, Radosław Niedzielski, Jacek Nieścior, Witold Walkowiak, Magdalena Joanna Dziewguć spełnia kryteria niezależności określone w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także nie ma rzeczywistych i istotnych powiązań z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce.

Artur Olech

Przewodniczący Rady Nadzorczej. Menedżer związany od ponad 30 lat z branżą finansową i ubezpieczeniową. Od 12 kwietnia 2024 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu PZU S.A.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wydziału Finansów i Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył także studia na Wirtschaftsuniversität Wien. Uczestniczył w licznych szkoleniach dla najwyższej kadry zarządzającej, w tym Harvard Business School, Kellogg School of Management oraz Chicago GSB (Booth School of Business).

Współtwórca fintech-ów. Ekspert w dziedzinie zarządzania procesami biznesowymi. Wieloletni Prezes Zarządu instytucji finansowych. Od maja 2020 r. współzałożyciel Trasti – insurtecha i ubezpieczyciela cyfrowego stworzonego w joint venture z Triglav DD oraz Swiss Re, w którym pełnił również funkcję Prezesa Zarządu. Związany z rynkiem ubezpieczeniowym m.in. zarówno w domenie prywatnej, jak i publicznej.

W roku 2014 został zaproszony przez Zarząd Grupy Poczta Polska S.A. do współpracy, by wykorzystując doświadczenie i wiedzę fachową stworzył oraz poprowadził Ubezpieczenia Pocztowe. W ciągu zaledwie 4 miesięcy od założenia i uzyskania licencji spółka życiowa Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. rozpoczęła działalność operacyjną. Równocześnie jego zespół przeprowadził reorganizację działalności spółki majątkowej – Pocztowego  Towarzystwa  Ubezpieczeń  Wzajemnych,  zmieniając  jej  strukturę i modernizując w kierunku modelu biznesowego multibrandowego.

Wiele lat związany z Grupą Generali, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery oraz różne obszary odpowiedzialności, rozpoczynając od stanowiska menedżera, poprzez Dyrektora Departamentu, Członka Zarządu, Wiceprezesa, aż do otrzymania propozycji objęcia stanowiska Prezesa Grupy w Polsce w roku 2010. W tym okresie przeszedł liczne specjalistyczne szkolenia oraz jako pierwszy Polak odbył program dla najwyższej kadry zarządzającej Value of Knowledge w ramach międzynarodowych struktur Grupy Generali. Podczas jego prezesury w Polsce, polskie spółki Generali dwukrotnie, w latach 2012 i 2013, zostały nagrodzone w grupie za wyniki finansowe oraz wzrost wartości biznesu. W latach 2010-2014 pełnił funkcję lidera wielonarodowego, wielokulturowego i zdywersyfikowanego Zarządu Grupy Generali w Polsce.

Zasiadał w kilku radach nadzorczych w polskich instytucjach finansowych i funduszach emerytalnych, pełniąc funkcję niezależnego Członka w spółkach sektora publicznego oraz giełdowych. W latach 2017 – 2018 pełnił rolę Członka Rady Nadzorczej w spółce Mabion S.A., innowacyjnego producenta leków. W roku 2016 dołączył do Rady Nadzorczej Ciech S.A. (obecnie Qemetica), gdzie do dzisiaj pełni funkcję Przewodniczącego Komitetu Audytu.

W marcu 2023 roku został zaproszony do Rady Programowej EKF Ubezpieczenia, konferencji organizowanej w ramach prestiżowego przedsięwzięcia Europejskiego Kongresu Finansowego. Pełni funkcję członka kapituły Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń, która przyznaje doroczne nagrody dla najlepszych banków oraz firm ubezpieczeniowych. Od maja 2024 r. członek Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń. Od czerwca 2024 r. członek Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Bartosz Grześkowiak

Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej. Menedżer związany z branżą ubezpieczeniową od ponad 20 lat. Od 12 kwietnia 2024 r. Członek Zarządu PZU S.A.

Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. W 2003 r. ukończył roczne studia podyplomowe w zakresie inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na Wydziale Finansów i Bankowości. Ukończył również AMP Advanced Management Program zatwierdzony przez IESE University of Navarra. Posiada zdany egzamin brokerski.

Od początku swojej kariery zawodowej związany z rynkiem ubezpieczeń w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych – od 2005 r. w UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. przez kilka lat pełnił funkcje menedżerskie, aby ostatecznie w 2008 r. zająć stanowisko dyrektora Departamentu Sprzedaży (Kanał Brokerski). Od 2011 r. zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., gdzie odpowiadał za kierowanie Departamentem Ubezpieczeń Korporacyjnych i brał czynny udział w budowaniu i realizacji strategii firmy. W 2018 r. dołączył do Grupy MAK jako wiceprezes spółek: MAK ubezpieczenia i STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi. Następnie w maju 2019 r. objął funkcję prezesa Zarządu MAK International Sp. z o.o. a w listopadzie 2020 r. został wiceprezesem Zarządu brokera reasekuracyjnego MAK Re.

Od kwietnia 2024 r jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej TUW PZUW, a od maja 2024 r. zasiada w Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Artur Nowak-Far

Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Profesor zwyczajny nauk prawnych, doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej. Uznany ekspert prawa finansowego, w tym prawa finansowego Unii Europejskiej. W latach 2013-15 podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, odpowiedzialny m. in. za kontrolę ustawodawstwa zgodnego z prawem unijnym. W latach 2007-2013 członek Kolegium Najwyższej Izby Kontroli. Redaktor i autor artykułów i książek, w szczególności z zakresu prawa finansowego i prawa UE, w tym „Prawo i ekonomii rynku wewnętrznego Unii Europejskiej” (Wyd. Poltext, Warszawa 2013), „Prawo Unii Europejskiej. Języki, struktury, działanie w praktyce” (C. H. Beck, Warszawa 2021), „European Economic and Monetary Union: A Legal Perspective on the EU Economic Governance Model Development” (Studium, Rzym 2022),” Prawo Bankowe. Komentarz” pod red. Agnieszki Mikos-Sitek i Piotra Zapadki (Wolters Kluwer, Warszawa 2023).

Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.

Jacek Nieścior

Członek Rady Nadzorczej. W ukończył 1991 r. Wydział Prawa Uniwersytetu Gdańskiego. Po ukończeniu studiów odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Olsztynie — od 1994 r. wpisany na listę radców prawnych. Pracował na kierowniczych stanowiskach m.in. w Najwyższej Izbie Kontroli, Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie oraz Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Zasiadał w Radach Nadzorczych Grodziskich Zakładów Farmaceutycznych POLFA Sp. z o.o. z/s w Grodzisku Mazowieckim, DIPSERVICE w Warszawie S.A., Stołecznego Przedsiębiorstwa Handlu Wewnętrznego Sp. z o. o., Huty Lucchini Warszawa Sp. z o.o., Pekao Investment Management S.A. oraz Grupy AZOTY Zakłady Azotowe „Puławy” S.A. jako przewodniczący Rady Nadzorczej. Od 1998 r. wykonuje nieprzerwanie zawód radcy prawnego obecnie w prowadząc własną kancelarię, która świadczy pomoc prawną na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców.

Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.

Krzysztof Czeszejko-Sochacki

Członek Rady Nadzorczej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Po zdanym egzaminie sędziowskim (1980) i adwokackim (1983) wykonuje zawód adwokata, początkowo w zespole adwokackim, a od 1992 we własnej kancelarii adwokackiej w Warszawie – Kancelaria Adwokacka Adwokat Krzysztof Czeszejko–Sochacki, specjalizując się w szeroko rozumianym prawie cywilnym, gospodarczym, bankowym, nieruchomości i inwestycji budowlanych, własności intelektualnej  i  przemysłowej,  prawie  autorskim,  rodzinnym,  energetycznym i konstytucyjnym oraz świadcząc kompleksową pomoc prawną w postępowaniach sądowych, administracyjnych i sądowo-administracyjnych oraz alternatywnych metodach rozwiązywania sporów (mediacje, arbitraż).

Mediator i arbiter Sądu Arbitrażowego przy KIG w Warszawie (1999-2005 wiceprezes), Sądu Arbitrażowego przy SIDiR w Warszawie, Sądu Arbitrażowego Pomorza Zachodniego przy Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie oraz Sądu Polubownego przy Polsko- Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Warszawie. Mediator w Międzynarodowym Centrum Mediacji w Polsce, Centrum Mediacji przy Krajowej Izbie Gospodarczej oraz Ośrodku Mediacji Gospodarczej przy Izbie Gospodarczej Gazownictwa. Członek Rady Warszawskiej Izby Gospodarczej, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej MUZA S.A., Polsko-Francuskiej Izby Handlowej (CCIFP), Polskiego Komitetu Narodowego Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC Polska), Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Warszawy, KW Rady Naczelnej Stowarzyszenia ,,Ordynacka”. Członek honorowy Stowarzyszenia Międzynarodowego Prawa Prywatnego w Lugano, Szwajcaria.

Szef Kancelarii Sejmu w latach 2001-2004. Były prezes Zarządów, Investgas” S.A. w Warszawie, Mazur Trading Environment Sp. z o.o. w Warszawie i Fundacji Wspierania Inicjatyw Gospodarczej. Były członek Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A. oraz Zarządu Polskiej Fundacji Olimpijskiej w Warszawie, Komitetu Redakcyjnego dwumiesięcznika

,,Przegląd Sejmowy” w (2004-2006), w latach 2017-2021 członek Komisji Legislacyjnej Naczelnej Rady Adwokackiej, Rady Banku Inicjatyw Gospodarczych S.A. (1989 – 1991). Były sekretarz Rady Nadzorczej Polskiego Radia S.A., Rady Nadzorczej Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego H-M-C S.A., przewodniczący Rady Nadzorczej PERN

,,Przyjaźń” S.A. w Płocku, wiceprzewodniczący Mazowieckiej Regionalnej Kasy Chorych w Warszawie (1999 – 2001). Były prezes Rady Krajowej Towarzystwa Wspierania Inicjatyw Gospodarczych (1996-2005), wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie (1997- 2004) oraz wiceprezes Zarządu Polskiego Klubu Szermierczego (2003-2023). W latach 1998-2002 radny województwa mazowieckiego I kadencji, członek Prezydium Sejmiku Województwa Mazowieckiego – przewodniczący Komisji Były sędzia Trybunału Stanu (1993–1997), Sądu Izby Domów Maklerskich w Warszawie (1997 – 2001).

Odznaczony, m.in.: Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Białej Gwiazdy II Klasy Za Zasługi dla Państwa i Narodu Estońskiego, Honorową Złotą Odznaką Krajowej Izby Gospodarczej, Złotym Medalem Akademii Polskiego Sukcesu, Złotą Odznaką ZSP, medalem „Za zasługi dla Ruchu Studenckiego”, tytułem „Benevolenti” za wspieranie inicjatyw prospołecznych Fundacji Pro Seniore i działalność charytatywną na rzecz lekarzy seniorów, odznaką „Zasłużony Działacz Ruchu Spółdzielczego”, odznaką honorową „Za zasługi dla Warszawy”.

Jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej.

Radosław Niedzielski

Członek Rady Nadzorczej. Menedżer z doświadczeniem w sektorze publicznym. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał i doskonalił między innymi w Ministerstwie Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. czy w Banku Gospodarstwa Krajowego. Odpowiedzialny za wykonywanie prawa z akcji i udziałów w łącznie ponad 150 spółkach z udziałem Skarbu Państwa. Prowadził projekty inwestycyjne zakładające bezpośrednie wejście kapitałowe Skarbu Państwa lub państwowej osoby prawnej.

Ekspert z zakresu restrukturyzacji, w tym z wykorzystaniem pomocy publicznej. Współautor notyfikowanego  Komisji  Europejskiej  programu  pomocowego  na  ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorców, który 5 lat później zoperacjonalizował na gruncie krajowej ustawy.

Aktualnie pełni funkcję wiceprezesa Zarządu w Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., gdzie odpowiada za finanse i nadzór nad Grupą Kapitałową.

Jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej.

Witold Walkowiak

Członek Rady Nadzorczej. Ma ponad 25 letnie doświadczenie w sektorze finansowym w kraju i zagranicą. Swoją karierę w bankowości rozpoczynał w Banku Handlowym w Warszawie S.A., gdzie zajmował stanowiska od zastępcy dyrektora departamentu do Wiceprezesa Zarządu. Był Wiceprezesem Zarządu w Banku Przemysłowo Handlowym

S.A. Zdobył także bogate doświadczenie w instytucjach ubezpieczeniowych. Pełnił funkcję członka Zarządu PZU S.A. Był związany z holenderską grupą ubezpieczeniową Achmea, gdzie pracował jako Dyrektor Finansowy Departamentu Europejskiego oraz pełnił funkcje członka rad dyrektorów i przewodniczącego komitetów audytu w spółkach Friends First w Dublinie i Interamerican w Atenach. Przez blisko 10 lat był Wiceprezesem Zarządu spółek ubezpieczeniowych w Grupie Warta.

Podstawowe obszary jego kompetencji i odpowiedzialności, jakie wiązały się z pełnionymi obowiązkami w sektorze finansowym, obejmowały: rachunkowość i sprawozdawczość finansową, planowanie finansowe i kontroling, zarzadzanie ryzykiem oraz zarządzanie aktywami.

Był członkiem zarządu Związku Banków Polskich oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń. Obecnie jest wykładowcą w Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej i doktorem nauk ekonomicznych. Był stypendystą British Council na Uniwersytecie Cambridge i Fulbrighta w Brookings Institution w Waszyngtonie.

Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.

Magdalena Joanna Dziewguć

Członek Rady Nadzorczej. Magdalena Joanna Dziewguć to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w sektorze nowych technologii, specjalizująca się w transformacji cyfrowej i innowacjach. Posiada tytuł magistra prawa oraz ukończyła liczne studia podyplomowe, w tym Executive MBA na SGH i programy na Harvard Business School. Posiada prestiżowy dyplom Corporate Board Director wydany przez tą uczelnię.

Współzałożycielka Digital University i Stowarzyszenia LiderSHE, promującego kobiety w sferze publicznej. Ma bogate doświadczenie pracy w radach nadzorczych zarówno spółek z udziałem Skarbu Państwa jak i notowanych na giełdach europejskich. Sprawuje funkcję członkini Rady Nadzorczej InPost, w przeszłości była członkinią rad między innymi PGE Dystrybucja, BNP Paribas Bank Polska i Politechniki Wrocławskiej.

Jej kariera obejmuje kluczowe role w Google, Exatel, Polkomtel i Orange. W Google Cloud odpowiada za rozwój operacji w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym uruchomienie pierwszego publicznego regionu technologii chmurowych w Europie Wschodniej.

Uznana za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w branży technologicznej w Polsce, wyróżniona szeregiem nagród, między innymi CEO Roku Executive Club. Finalistka rankingu Warszawianka Roku 2022.

Na co dzień mama trójki dzieci, działająca na rzecz aktywizacji zawodowej kobiet oraz ich większego udziału w gospodarce i władzach publicznych.

Jest niezależnym Członkiem Rady Nadzorczej.

Wyniki wyszukiwania